A harmadikra várva I. | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
A harmadikra várva I.

A harmadikra várva I.

2011. április 18. hétfő

Ami eddig történt

A március elején történt természeti katasztrófa miatt törölték a jövő hétvégére esedékes Japán Nagydíjat. Így hiába kezdődött korán a 2011-es szezon, jelenleg egy hónapos kényszerszünetét tölti a MotoGP-depó.
A versenymentes időszak fél távjánál gondoltuk felelevenítjük az első két futam történéseit, összefoglaljuk a szünet híreit, és azt is megnézzük, hogy mi várható a folytatásban.

Katar
A losaili pálya 2004 óta szerepel a MotoGP naptárában, ráadásul 2007 óta a szezonnyitó versenynek adhat otthont. Egy évvel később itt rendezték meg a motorsport történetének első villanyfényes futamát. A versenyzők eleinte panaszkodtak a látási viszonyokra és a hűvös időjárásra, de abban mindenki egyet ért, hogy ez az év egyik leglátványosabb fordulója.
Az egyedüli, amivel idén egyáltalán nem tudtak megbarátkozni a versenyzők, az a furcsa menetrend volt, ami leginkább a 125-ös és Moto2-es kategóriát sújtotta. Nevezetesen szombaton futották le az egyébként verseny előtt esedékes bemelegítő (warm up) edzést.
De mi történt a versenyeken?

A sort természetesen a 125-ösök nyitották. Mindez történelmi pillanatnak is nevezhető, hiszen év végén, 63 szezont követően az utolsó alapító géposztály is megszűnik, és jövőre a Moto3 váltja majd fel.
Nico Terol már a tavalyi évnek is nagy esélyese volt, idén pedig kimondva vagy kimondatlanul, a drukkerek és az Aspar-alakulat is bajnoki címet vár tőle. Ennek megfelelően miután az összes szabadedzésen az élen végzett, megszerezte élete második pole pozícióját, majd az egyébként nem túl izgalmas versenyt is megnyerte, magabiztos, 7 másodperces előnnyel. Másodikként a 100. GP-jét teljesítő Sandro Cortese futott be. A dobogó legalsó fokáért már nagyobb volt a küzdelem Gadea, Vázquez és Folger között, akik végül az említés sorrendjében futottak be.

A Moto2-eseknél Stefan Bradl élete első pole pozícióját ünnepelhette még szombaton. A német ennek megfelelően nem mozgott túl otthonosan a nap végi sajtótájékoztatón, olyannyira, hogy még a mobilját is elfelejtette kikapcsolni, ami annak rendje és módja szerint meg is szólalt. Mindezt csak abból vettük észre, hogy még fel is vette azt. J
Bradl teljesítménye a futamon is lehengerlő volt, így győzelmét senki sem veszélyeztette. Főleg, hogy az időmérő alapján legnagyobb ellenfélnek tartott, tavalyi 125-ös világbajnok, Marc Márquez elrontotta a rajtot, majd az 5. körben egy jókora high-slide esést is bemutatott nagy igyekezetében. A futam egyharmadánál öten voltak harcban a második helyért. Végül két Suter állhatott be a másodiknak és harmadiknak kijelölt helyre a parc fermébe, Andrea Iannone és Thomas Lüthi révén.
A németek örömét fokozta, hogy Bradl német csapat tagjaként, német gyártmányú motorral (Kalex) nyerte meg az idénynyitót.

A legnagyobbak futama sem múlt el látványos esés nélkül, mely szerencsére szintén nem járt komolyabb sérüléssel. A Pramac csapat versenyzői ráadásul egymást likvidálták. Randy de Puniet alatt rögtön az első kör 6-os kanyarjában megbokrosodott a Ducati, ami olyan szerencsétlenül állt keresztbe a pályán, hogy telibe trafálta a mögötte érkező Loris Capirossi kormányát, aki bár nem esett el, nem tudta folytatni a futamot, akkor rándulás érte a bal kezét.
Casey Stoner magabiztosan hozta el az első helyet első, Repsol Hondásként futott versenyén. A második helyért már komoly harc dúlt a tavalyi világbajnok, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa között. A számolatlan oda-vissza előzés mellett Pedrosa egyszer a műfűre is kilátogatott, tette mindezt a célegyenesben úgy 300 km/órás tempónál. Lorenzo végül úgy örült a második helynek, mintha csak a futamot nyerte volna meg, míg Pedrosa orra a földet érte. Később kiderült, a tavaly Motegiben sérült válla ismét problémákat okoz.
Test-test elleni küzdelmet Dovizioso és Simoncelli, majd Spies és Rossi között is láthattunk. Mindez remélhetőleg az egész szezont jellemzi majd.

Jerez
Spanyol Nagydíj ide vagy oda, a 2009-es San Marino-i hétvége óta éppen most esett meg először, hogy egy pole pozíció sem jutott spanyol versenyzőnek. A németek viszont kettőt is jegyezhettek Sandro Cortese (125 kcm) és Stefan Bradl (Moto2) révén. Utoljára erre az 1991-es Ausztrál Nagydíjon volt példa, akkor Stefan édesapja, Helmut Bradl indulhatott a középső kategória éléről, míg Ralf Waldmann a legkisebbéről.
A vasárnap két főszereplője egyértelműen az időjárás és a szerencse lett. Senki sem várt esős futamot a napsütéses hétvége végén, de ahogy Lorenzo fogalmazott, ezt az egyet senki sem tudja befolyásolni.

Nico Terol hazai pályán is győzött a 125-ösök viadalán, így zsinórban tizenegyedszerre állhatott fel a dobogóra. Az eső által igencsak megbolondított versenyen, egyedül csapattára, a középső kategóriából visszatérő Héctor Faubel tudta megszorongatni, igaz Faubel csak akkor motorozhatott az élen, amikor Terol úgy akarta, hiszen látványosan az ő irányítása alatt zajlott minden. Erre talán Faubel is rájött az utolsó körben, és már biztonsági motorozásba kezdett 150 GP-jén, amikor kicsúszott alóla a motor eleje, így ugrott a második hely. Egyenesen Jonas Folger ölébe, aki a rajt után még 12. volt, és nemcsak a kieséseknek köszönhetően lépett előre tíz helyet, így megérdemelten állhatott pódiumra, karrierje során másodszor.
Ugyanez az élmény először adatott meg Johann Zarconak, aki szintén hiba nélkül teljesítette az esős versenyt.
A pole-ból induló Sandro Cortese hat körrel a leintés előtt bukott, ahogy Efrén Vázquez is, mindketten a harmadik helyért harcoltak ekkor, és mindketten visszaálltak a versenybe. Előbbi 6., utóbbi 9. lett az esés után.

A Moto2-esek rajtját egyértelműen Simone Corsi kapta el a legjobban, aki a 18. helyről indulva, az első kör végén már negyedik volt, majd a vezetést is átvette, nyakában Thomas Lüthivel. A svájci néhány kör után meg is előzte az olaszt, de ekkorra már egy másik talján, Andrea Iannone is magasabb fokozatba kapcsolt. Az ötödik helyről és két másodperces hátrányból egy kör alatt a második pozícióba küzdötte fel magát, majd átvette a vezetést, amit nem is adott ki többet a kezéből. Mi több, nyolc és fél másodperces előnyt motorozott össze, amiből 7.8-at meg is tartott a leintésig. Lüthi második helye sem volt veszélyben (eddig kettőből két pódium a neve mellett, ahogy Inannonénak is), akárcsak Corsi harmadik pozíciója. Katarhoz hasonlóan ismét két Suter végzett az első háromban, ezúttal egy-kettőben. A kategória-újonc, Bradley Smith negyedik helyen ért célba a poleman, Stefan Bradl előtt, míg a legeredményesebb spanyol, a hatodikként leintett Julián Simón lett. Marc Márqueznek továbbra sincs szerencséje. A spanyol titán ismét a sóderágyban végezte, ezúttal önhibáján kívül. A motor felett kontrolját elvesztő Jules Cluzel sajnos őt is magával sodorta a tízedik körben.

A MotoGP rajtrácsának első sora nemcsak kísértetiesen hasonlított a katari felállásra, hanem meg is egyezett azzal. Ez volt Casey Stoner első pole pozíciója a jerezi pályán, aki azzal az eséllyel vágott neki a futamnak, hogy 2001 után az első olyan pilóta lehet, aki a szezonnyitó után a második versenyt is megnyeri a királykategóriában. Utoljára ez 2001-ben Valentino Rossinak sikerült. Ki gondolta volna, hogy épp Rossi üti majd el a lehetőségtől Stonert, ráadásul szó szerint?!?
A rajt után az ausztrál állt az élre Jorge Lorenzóval a nyomában. A vezető helytől mégis Marco Simoncelli fosztotta meg a hatodik körben. Stoner egy körrel később Rossit is megkapta a nyakába, aki úgy motorozott át a mezőny első felén, mint kés a vajon. Stoner is érezte, hogy az olasz jobb ritmusban halad, ezért nem is zárta be a kaput, amikor a kilencszeres világbajnok beszúrta a motort a nyolcadik körben. Az előzés közben azonban Rossi alól kicsúszott a motor eleje. A kicsúszás elkerülhetetlen volt, ahogy az is, hogy magával sodorja a katari verseny győztesét. Rossi a sportbírók segítségével folytatni tudta a versenyt, míg Stoner ugyanezt nem mondhatta el magáról. Egy körrel később közvetlen a pálya mellől tapsolta meg Vale manőverét.
Három körrel később Simoncelli már 2.6 másodperccel vezetett, de ez sem volt neki elég ahhoz, hogy egy picit visszavegyen a tempóból, ami egy high-slide eséshez vezetett az egyes kanyar kijáratánál.
Az első hely így Lorenzo ölébe hullott, aki sokakkal ellentétben hibátlanul teljesítette a távot. A további helyezésekért azonban komoly csaták folytak. Pedrosa második helyét Spies és Hayden is magáénak akarta. Spies miután megelőzte Pedrosát szintén kicsúszott három körrel a leintés előtt, így egy újabb amerikai, Edwards jelentkezett be a harmadik pozícióért, aki közben Haydent utasította maga mögé. De a sors nem a Yamahásoknak kedvezett a dobogó legalsó foka kapcsán. Az utolsó körben ugyanis Edwards is a slick gumivá váló esős abroncs áldozata lett, amikor elcsúszott. A bronz végül Haydené lett 466 ezreddel Hiroshi Aoyama előtt, aki legjobb MotoGP eredményét érte el. Akárcsak az ötödik(!) helyezett, Rossi mögött célba érő Héctor Barberá és Karel Abraham. A cseh ráadásul egy esés után lett 7., ahogy Cal Crutchlow is esett mielőtt 8-ikként leintették.
A kaotikus verseny legemlékezetesebb momentuma mégis a leintés után zajlott. Rossi amint leszállt a motorról, rögvest a Repsol Honda garázsa felé vette az irányt, hogy elnézést kérjen Stonertől, akinek nem kell a szomszédba mennie egy kis spontaneitásért. Miután Rossi válla iránt érdeklődött, megjegyezte, hogy nincs harag, majd közölte: „Az ambíciód nagyobb volt a tudásodnál”. Egy kilencszeres világbajnokot így leoltani nem kis teljesítmény. Az olasz nem reagált, ami két dolgot jelenhet: vagy nem hallotta az elhangzottakat a sisak alatt, vagy nem értette azt. Az újságíróknak később csak ennyit mondott: „Biztos nem tudta, hogy kivel beszél.”

Foto: motogp.com

Címke: , , , ,

One Comment

  1. […] volt, fokozódik a feszültség Rossi és Stoner között a jerezi esetet követően. (lásd http://www.gridgirls.hu/a-harmadikra-varva-i/ írásunkat) Ezúttal a pénteki, második szabadedzésen találtak egymásra a pályán. Rossi az […]

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Sidebar

Shopmanager.hu