MotoGP Le Mans: Ami a pályán történt | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
Stoner hibátlan versenyt futott

Le Mans: Ami a pályán történt

2011. május 16. hétfő

Izgalmas csaták a pályán (és azon kívül is), szörnyen jó kiegészítő programok a névadó, Monsternek köszönhetően. Hűvös időjárás, forró hangulat és 176 200 néző a három nap alatt. Ez volt a 2011-es MotoGP Francia Nagydíj és ennél sokkal több!

Újonc versenyző a 125-ös pódium legfelső fokán, Marc Márquez első pezsgőzése (stílszerűen győztesként), Valentino Rossi visszatérése a dobogóra, Pedrosa újabb töréssel végződő esése, Simoncelli és Stoner büntetése. De lássuk a részleteket!

Mavrick Vinales megnyerte élete 4. vb-futamát

Mavrick Vinales megnyerte élete 4. vb-futamát

Ki gondolta volna, hogy egy 16 éves újonc (konkrétan a legfiatalabb versenyző az egész világbajnoki mezőnyben!), Maverick Viñales lesz, aki megtöri Nico Terol idei győzelem-sorozatát? Egyértelmű, hogy a Spanyol Bajnokság tavalyi 125-ös győztese nem véletlenül került be a világbajnoki sorozatba. Nemcsak gyorsan, de okosan is versenyzett a hétvégén. A futam során ugyan rendre igyekezett maga elé „zavarni” az éppen 100. GP-jét teljesítő, és az eddig majdnem százszázalékos Terolt (az első három verseny alatt két pole pozíció és három győzelem), aki szintén nem szívesen motorozott elől, mivel ellépni nem tudott fiatal honfitársa elől. Viñales-nek végül az utolsó körben, annak is az utolsó kanyarkombinációjában sikerült megelőznie Terolt és ezzel megszereznie élete első világbajnoki futamgyőzelmét.

„Tényleg ez az első szezonja? És már a negyedik futamán nyerni tudott? Nem lesz ez korai??? Túl korai? Remélem, mire felér a MotoGP-be, én már nem leszek itt.” – fejezte ki elismerését Valentino Rossi.

Ha valaki tudja, hogy milyen pezsgő nélkül ünnepelni a dobogón, az a tavalyi nyolcadliteres világbajnok, Marc Márquez (természetesen a kiskorú Viñales is ebben a cipőben járt), akinek idén először végre sikerült esés nélkül lefutnia egy versenyt, és ha már így alakult, nem is adta lejjebb egy győzelemnél. Mégiscsak így illik egy 50. világbajnoki futamon, pláne ha az ember fia végre valahára betölti a 18. életévét, ami többek között feljogosítja őt a habzó nedűvel való örömködésre. (Márquez korábban tizennégy alkalommal állt a pódiumon, ebből tavaly tízszer annak legmagasabb fokán.)

Pedig a futam előtt még Stefan Bradlnek állt a zászló, aki zsinórban a negyedik pole pozícióját szerezte meg a szombati kvalifikáción. Utoljára ez Jorge Lorenzónak sikerült a középső géposztályban még 2006-ban.

A verseny első felében hozta is a kötelezőt, majd ahogy fogyott a gumija, úgy esett vissza az üldözők között. Ezután Thomas Lüthi haladt az élen, aki hátsó fék nélkül kellett, hogy teljesítse a versenyt, amit a végső hajráig még tudott valahogy kompenzálni. Ám öt körrel a vége előtt mindenki magasabb fokozatba kapcsolt, leginkább Márquez, aki végül közel két másodperc előnyre tett szert.

Lüthi az ötödik helyig csúszott vissza, míg Bradlnek sikerült legalább a dobogó legalsó fokát elcsípnie a második helyen célba érő, Yuki Takahashi után.

Bradl így is tovább növelte előnyét az összetettben (már 28 ponttal vezet), köszönhetően annak, hogy Julián Simón mögötte végzett, Andrea Iannone pedig már az első körben elesett.

A nap másik „nyertese” Bradley Smith lett, aki a 17. helyről rajtolva végül kilencedikként futott be. A nap vesztese szintén brit, Scott Redding, aki még a pontszerzésről is lecsúszott (16. lett), pedig a második sor közepéről indulhatott. Bár pontot nem szerzett, de Kenny Noyes teljesítménye is megsüvegelendő, hiszen 17 helyet jött előre a verseny során, így 17-ként intették le.

Lorenzo egész hétvégén szenvedett

Lorenzo egész hétvégén szenvedett

A legnagyobbaknál is volt jubilálónk, bár Jorge Lorenzo valószínűleg nem így képzelte el 150. nagydíját… A regnáló világbajnok már az edzéseken is szenvedett – hiába gondolta mindenki (talán ők is), hogy Le Mans biztosan a Yamaha pályája lesz – legjobb hangvillásként is csak az ötödik hely jutott neki a rajtrácson, bő öt tizedes hátránnyal. Mintha ez nem lett volna elég, a warm upon saját hibájából bukott (hideg gumikon akarta megfutni előző napi idejét), és még a motorja is kigyulladt.

Az égiek mégis mellette állnak… Szombaton még arról beszélt, nem aggódik, hogy elveszíti az összetettbeli első helyét, mivel sokkal valószínűbb, hogy ez megtörténik, mint az, hogy nem, hiszen mindössze négy pont előnye volt Dani Pedrosával szemben, aki rendre előtte végzett az edzéseken.

A kockás zászlót azonban már nem láthatta meg, miután Marco Simoncellivel való ütközése után a sóderágyban kötött ki. Az esés eredménye egy újabb kulcscsonttörés, ezúttal a jobb vállában. A második helyért folyt a küzdelem, amikor az olasz kívülről próbálta megelőzni a spanyolt a hátsó sikánban. Kétségtelen, hogy nem hagyott elég helyet Pedrosának, akinek így esélye sem volt elkerülni az ütközést. Simoncellit boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtották, ami részben annak a feszültségnek köszönhető, amit Lorenzo indított el még Estorilban (lásd korábbi írásunkban: http://www.gridgirls.hu/parazsvita-simoncelli-vs-lorenzo), és ami exkalálódott a Le Mans-i hétvége során. (A témával külön is foglalkozunk hamarosan.)

Az ütközés-esés-büntetés hármasának köszönhetően egy másik hármas, Dovizoso-Lorenzo-Rossi csatája innentől kezdve a második helyért folyt. Lorenzo három körrel a leintés előtt egy hiba után lemaradt a két olasz mögött, akik Portugália után ismét egymásra találtak.

Az izgalmas adok-kapokból ezúttal is Doviziosó került ki győztesen, így Rossinak maradt a harmadik hely.

Így örül egy 9szeres világbajnok egy 3. helynek

Így örül egy 9szeres világbajnok egy 3. helynek

Egy harmadik hely, ami minden bizonnyal aranyat ér, hiszen fél év telt el azóta (igaz, ez csak négy versenyt takar, de sokaknak egy örökkévalóságnak tűnt), hogy utoljára dobogón láthattuk a kilencszeres világbajnokot, akinek Ducatis színekben eddig az ötödik hely volt a legjobb eredménye.

Az egyedüli, aki a fenti harcokból semmit (vagy csak minimálisat érzékelt), az Casey Stoner, aki miután leszakította Pedrosát a verseny első felében, senkitől sem zavartatva, magabiztosan megnyerte a futamot.

A hazai indulóknak nem végződött túl jól a Francia Nagydíj. Randy de Puniet már az első körben elesett (csapattársa, Loris Capirossi is bukott hat körrel a leintés előtt, így a Pramac csapat Katar után ismét dupla nullázott). A francia Tech3 csapat mindkét versenyzője, Cal Crutchlow és Colin Edwards is nagy reményekkel vágott neki a versenynek az időmérőn elért 6. és 7. hely után, mindhiába. Előbbi a hatodik körben esett el, utóbbi pedig a 14. körben bukott. Edwards ugyan még vissza tudott állni, és a nem túl népes mezőnyben két kör hátránnyal is három ponttal gazdagodott.

A versenyek végeredménye

Monster Energy Grand Prix de France 125GP

Monster Energy Grand Prix de France Moto2

Monster Energy Grand Prix de France MotoGP

A világbajnokság állása a Francia Nagydíj után

125GP

Név Motor Nemzetiség Pont
1. Nicolas TEROL Aprilia spanyol 95
2. Sandro CORTESE Aprilia német 59
3. Johann ZARCO Derbi francia 53
4. Jonas FOLGER Aprilia német 52
5. Efrén VAZQUEZ Derbi spanyol 46
6. Maverick VINALES Aprilia spanyol 45

Moto2

Név Motor Nemzetiség Pont
1. Stefan BRADL Kalex német 77
2. Julián SIMON Suter spanyol 49
3. Andrea IANNONE Suter olasz 48
4. Yuki TAKAHASHI Moriwaki japán 47
5. Thomas LUTHI Suter svájci 47
6. Simone CORSI FTR olasz 46

MotoGP

Név Motor Nemzetiség Pont
1. Jorge LORENZO Yamaha spanyol 78
2. Casey STONER Honda ausztrál 66
3. Dani PEDROSA Honda spanyol 61
4. Andrea DOVIZIOSO Honda olasz 50
5. Valentino ROSSI Ducati olasz 47
6. Nicky HAYDEN Ducati amerikai 39

Foto: Kovács Niki, Repsol Media, Ducati Press

[flickr-gallery mode=”photoset” photoset=”72157626736084044″]

Címke: , , , , , ,

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Sidebar

Shopmanager.hu