Button győzelemmel ünnepelte 200. nagydíját | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
Button győzelemmel ünnepelte 200. nagydíját

Button győzelemmel ünnepelte 200. nagydíját

2011. augusztus 1. hétfő

Jenson Button 2006 után másodjára diadalmaskodott a Hungaroringen, akkor a negyedik helyről sikerült a kaotikus körülményeket győzelemre váltania, most pedig a harmadik rajtkockából vágott neki a 70 körös futamnak, és egy rendkívül eseménydús, csapaton belüli csatákat sem nélkülöző verseny után megérdemelten pezsgőzhetett újra a dobogó tetején. A pole-ból induló Sebastian Vettel a második lett, míg a dobogó legalsó fokára Fernando Alonso állhatott fel.

A Formula-1-es mezőny szemerkélő esőben, intermediate abroncsokon kezdte meg a 26. Magyar Nagydíjat. A rajtnál az első három versenyző, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Jenson Button megtartotta pozícióját, a Mercedesek azonban szenzációsan startoltak, Rosberg három, Schumi pedig öt helyet ugrott előre, aminek köszönhetően a negyedik-ötödik helyen fordultak el az első kanyarban. Michael azonban sokáig nem tudta maga mögött tartani üldözőit, és hamarosan már a két Ferrari, és Mark Webber is elment mellette.

Az eső ellenére a versenyirányítás engedélyezte az állítható hátsószárny használatát, és a 3. körben Hamilton már keményen támadta is Vettelt. Az esőben mindketten vészesen csúszkáltak, és két körrel később Vettel le is csúszott az ideális ívről, így a McLaren elment mellette. Hátrébb is történt több hiba, többek között a ferrarisok is csúszkáltak, sőt Felipe Massa a kettes kanyar kijáratánál meg is pörgött, majd néhány hellyel hátrébb ugyan, de folytatni tudta útját.

Közben az eső elállt, és elkezdett száradni a pálya. A 11. körben Mark Webber a hatodik helyről állt ki, és vállalta be elsőnek a slick gumikat, de érkezett Massa, Petrov és Barrichello is. Egy körrel később az első hármasból Jenson Button kockáztatta meg elsőször a száraz pályás abroncsokat, majd a következő körben Hamilton és Vettel együtt érkeztek, és az időközben helyet cserélő Alonso – Rosberg duó is váltott.

Jenson Button jól járt a korai kerékcserével, ugyanis befogta a címvédőt, és bemelegedett gumikkal könnyedén meg is előzte, így a két McLaren száguldott tovább az élen. Button akciójával egy időben egyel hátrébb is zajlottak az események, és az 1-es kanyarnál Mark Webber előzte meg a Ferrari spanyolját, így a McLarenek után két Red Bull sorakozott, őket pedig Alonso, Rosberg, Di Resta, Schumacher, Massa és Kobajasi követte a pontot érő helyeken.

Jarno Trulli volt a magyar verseny első kiesője, a Lotus olasz pilótája a 20. körben adta fel versenyét műszaki hiba miatt. Öt körrel később Nick Heidfeld második kiállásánál történt egy kis zűr a Renault-val, és kifelé jövet az R31-es hátulja füstbe borult, és a német alig ért ki a pályára, már lángolt is a kocsi, az oldalt kivezetett kipufogónál. Heidfeld villámgyorsan kipattant az égő kocsiból, és az ő versenye is befejeződött, majd pár perc múlva Michael Schumacher Mercedese is megadta magát.

A második kerékcserék sorát az élmenők közül Lewis Hamilton kezdte meg a 27. körben, ami nem meglepő, ugyanis csapattársa az előző körökben egyre jobban felzárkózott rá. Button a következő körben, Vettel pedig csak két körrel később látogatta meg szerelőit, a sorrend pedig nem változott, vagyis a két McLarent, a két Red Bull követte. Mögöttük Alonso és az elnyújtott kerékcsere taktikán lévő Kobajasi haladt, a japán viszont a használt gumikon nem tudta tartani a mögé érkező Felipe Massát, aki a 34. körben sikeres támadást indított az előtte haladó Sauber ellen.

A versenytáv felénél a Ferrari húzott egyet, és a pozíciószerzés reményében korán behívták spanyol pilótájukat a harmadik gumicserére, aki ezután folyamatosan futotta meg a leggyorsabb köröket. A rivális csapatok azonban nem reagáltak a maranellóiak stratégiájára, és Webber csak három körrel később váltott, így elvesztette harmadik helyét Alonsóval szemben, sőt az osztrákok nagyon elaludtak, ugyanis Vettel is a spanyol mögé érkezett vissza.

A taktikák különbözőek voltak, néhol még csapaton belül is, például amíg Hamilton továbbra is a szuperlágy gumit kapta, addig Jenson Button már a lágy abroncsokon folytatta, mint ahogy a Red Bullok is. Ez utóbbi megoldás kifizetődőbbnek látszott, ugyanis a sárga jelölésű abroncsokon nem voltak sokkal lassabbak a pilóták, olyannyira, hogy Vettel hamarosan vissza is előzte a szuperlágy keverékeken lévő Alonsót, Button pedig még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. Az eső azonban néhol bezavart a taktikai játékba, hiszen a 47. körben újra eleredt, ám ennek ellenére a mezőny slickeken folytatta útját. Hamilton meg is forgott, így csapattársa beérte, és megelőzte. A Ferrarinál a korai harmadik kiállás hiába volt nyerő, Alonso hamar elhasználta a gumikat, így negyedszerre is korán be kellett mennie, és újra Red Bullok mögé érkezett vissza.

Közben nagy csata bontakozott ki az élen álló két McLaren között, ráadásul továbbra is esőben. Hamilton visszavette első helyét, majd az 53. körben megkockáztatta az intermediate abroncsokat, mint ahogy Mark Webber is. Erre ráfáztak, ugyanis az eső elállt, így újabb boxlátogatás várt rájuk. Hamilton ráadásul egy büntetést is bezsebelt, ugyanis megpördülésénél veszélyesen állította vissza irányba kocsiját, amit a versenybíróság egy boxutca-áthajtással szankcionált. A brit pilóta tehát összességében hat alkalommal járt kint, így a vezető helyről végül hatodikként folytatta versenyét, bár Massát hamarosan sikerült maga mögé utasítania.

A sort Button vezette, mögötte pedig Vettel és Alonso és Webber autózott. Hamilton és Massa után Di Resta, Kobajasi, valamint a két Toro Rosso volt az első tíz sorrendje. Az utolsó körökben ez utóbbi kis csapat szolgáltatta az izgalmakat, amikor a két Toro Rosso megtámadta az igen elhasznált gumikon autózó japán pilótát, és közülük Alguersuari húzta a rövidebbet, aki megpördült, és visszaesett néhány helyet. A kisebb csetepaténak Rosberg örülhetett, aki így felugrott a kilencedik helyre. Az addig mindössze két kerékcserét beiktató Kobajasi már látványosan szenvedett, és csúszkált, ráadásul az éppen mögé érkező Webbert fel is tartotta, és ezt kihasználva Hamilton meg is előzte ausztrál vetélytársát.

Az utolsó körökben már nem történt változás a sorrendet illetően, az ötödik helyen célba érő Webbert Felipe Massa követte, a további négy pontszerző helyeken még Paul di Resta, Sebastien Buemi, Nico Rosberg és Jaime Alguersuari osztozott.

Magyar Nagydíj végeredménye
Hely Versenyző Csapat Kör Idő/Hátrány  
1 Jenson Button McLaren-Mercedes 70 1:46:42.337  
2 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 70 +3.5  
3 Fernando Alonso Ferrari 70 +19.8  
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 70 +48.3  
5 Mark Webber Red Bull-Renault 70 +49.7  
6 Felipe Massa Ferrari 70 +83.1  
7 Paul di Resta Force India-Mercedes 69 +1 kör  
8 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 69 +1 kör  
9 Nico Rosberg Mercedes 69 +1 kör  
10 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 69 +1 kör  
11 Kamui Kobajasi Sauber-Ferrari 69 +1 kör  
12 Vitalij Petrov Renault 69 +1 kör  
13 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 68 +2 kör  
14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 68 +2 kör  
15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 68 +2 kör  
16 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 68 +2 kör  
17 Timo Glock Virgin-Cosworth 66 +4 kör  
18 Daniel Ricciardo Hispania-Cosworth 66 +4 kör  
19 Jerome D’Ambrosio Virgin-Cosworth 65 +5 kör  
20 Vitantonio Liuzzi Hispania-Cosworth 65 +5 kör  
Ret Heikki Kovalainen Lotus-Renault 55 +15 kör  
Ret Michael Schumacher Mercedes 26 +44 kör  
Ret Nick Heidfeld Renault 23 +47 kör  
Ret Jarno Trulli Lotus-Renault 17 +53 kör  

Leggyorsabb kör: Felipe Massa – 1:23.415

 

formanet.blog.hu

Címke: , , , ,

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Sidebar

Shopmanager.hu