Már megint a spanyolok | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
promo

Már megint a spanyolok

2012. április 11. szerda

Lorenzo, Márquez és Viñales győzelmével indult a szezon

A hosszú és ínséges téli időszakot követően végre megkezdődött a 2012-es MotoGP szezon. Az első olyan évad a világbajnokság 64 éves történetében, amikor már nem láthatunk kétütemű motorokat a pályán. Az utolsó mohikán, 125 köbcentiméteres kategóriát felváltotta a Moto3, míg a királykategóriában visszatértek az ezres MotoGP motorok, kiegészülve az ún. CRT-s gépekkel, melyek elsődleges feladata, növelni a létszámot.

Az év eleje mindenkinek a tanulásról szól. A csapat- és/vagy kategóriaváltásokat követően a versenyzők és a szerelők még szokják egymást és a technikát, nekünk nézőknek pedig barátkoznunk kell az új nevekkel és színekkel, legalábbis, ha szeretnénk beazonosítani, hogy éppen kiket látunk a pályán.

Nos, van egy név, amit valószínűleg már mindenki meg is jegyzett, ha mégsem, akkor most érdemes helyet keresni neki a memória-tárhelyben.

A mindössze 16 éves Romano Fenati üstökösként robbant be a világbajnoki sorozat Moto3-as géposztályába. Roberto Locatelli felfedezettje, az olaszok legújabb reménysége lehet. A szabadedzések során a harmadik leggyorsabb volt, és bár az időmérőn „csak” hatodik lett, így is a valaha volt második legjobb kvalifikációs eredményt érte el a legkisebb kategória történetében.

A második soros rajthely sem akadályozta meg abban, hogy elsőnek forduljon a rajtot követően. Öt kör után ugyan Maverick Viñales megelőzte, de a pufók olasz kissrác még utána sem adta fel a harcot. A verseny végén persze győzött a rutin és Viñales, de Fenati így is olyan neveket utasított maga mögé, mint Sandro Cortese, Luis Salom vagy Miguel Oliveira, akik már tavaly is megmutatták tehetségüket.

Viñales a második legfiatalabb versenyző (Marco Melandri után), aki három egymást követő versenyen is győzni tudott. Ráadásul az utolsó 125-ös győzelmet követően az első Moto3-as viadal is az ő nevéhez fűződik.

Marc Márquez neve viszont már senkinek nem lehet új. A spanyol titánt talán csak malajziai esése akadályozta meg abban, hogy tavaly, bemutatkozó évében megnyerje a Moto2-es világbajnokságot. A bukás során keletkezett szemidegsérülés ráadásul az egész téli felkészülését is keresztülhúzta, sokáig az is kétséges volt, hogy fog-e versenyezni.

A hétvége is elég döcögősen indult neki, a szabadedzések után még csak tízedik volt. Aztán az időmérőn csupán 72 ezreddel maradt le a pole-ról Thomas Lüthi mögött, aki az összes gyakorlást megnyerte Katarban.

Az izgalmas futam biztos volt, hiszen az első 15 versenyző egy másodpercen belül teljesített a kvalifikáción.

Az érzékeny pont a verseny során az egyes kanyar féktávja volt, ahol az élbolyból szinte mindenki hibázott a 20 körös viadal során. Láttuk besokallni Pol Espargarót és vele együtt Lüthit, Simone Corsit, Andrea Iannonét és Marc Márquezt is.

Lüthi a negyedik körben egészen a 7. helyig esett vissza, a 10 fős élbolyban.

Előzések tömkelege jellemezte az egész futamot, ahogy ezt már megszokhattuk a Moto2-es géposztályban. Négy körrel a vége előtt, már csak öten (Lüthi, Márquez, Iannone, Espargaro és Rabat sorrendben) maradtak versenyben a dobogós helyekért.

A döntés természetesen az utolsó körre maradt, annak is az első féktávjára, ahol Márquez némileg véleményesen fékezte ki a svájcit.

Gyakorlatilag kiszorította őt a pálya bal szélére, ami miatt Lüthinek a rázókövön kellett fékeznie, figyelve arra, hogy ne akadjanak össze. A lehetetlen manőver vége természetesen pályaelhagyás lett, ami Lüthi első (és dobogós) helyének elvesztését jelentette – végül 5. lett.

Az egyébként nem túl heves svájci a levezetőkörben hangot is adott elégedetlenségének, és hatalmasat csapott Márquez jobb karjára.

A vita a depóban is folytatódott közöttük és a csapattagok között, sőt a versenyigazgató is raportra hívta a srácokat. Mike Webb végül hivatalos figyelmeztetésben részesítette, kvázi sárga lapot adott mindkettőjüknek.

Szerinte Márquez manővere épp a határán volt annak, hogy szabálytalan legyen, de abban is biztos, hogy nem volt a spanyol srácban szándékos rosszakarás…

(Kérdezem én halkan, mi lett volna, ha Márquez másmilyen útlevéllel rendelkezik…?)

Három kanyarral a leintés előtt Iannone állt az élre, de a célegyenesben nem tudott mit kezdeni Márquezzel, aki simán leelőzte őt.

Iannonénak így be kellett érnie a második hellyel, ahogy tavaly is.

A Pons csapat belharcát Espargaró nyerte Rabattal szemben, így ő állhatott fel a pódium harmadik fokára.

Már megint a spanyolok

Már megint a spanyolok

A MotoGP-sek futama már nem volt ennyire izgalmas, az utolsó öt körtől eltekintve.

Jorge Lorenzo (nyakán Dani Pedrosával) akkorra érte utol a vezető és sokáig szökni próbáló Casey Stonert.

Pedrosa ezután megelőzte honfitársát, aki még ugyanabban a körben visszavette a második helyet, majd Stonert is megelőzte a célegyenesben.

Három körrel a vége előtt tehát Lorenzo, Stoner, Pedrosa volt az első három sorrendje.

Lorenzo innentől nem hagyott lehetőséget a két Hondásnak, egy kör alatt nyolc tizednyi előnyt motorozott össze. Az utolsó előtti kör elején Pedrosa átvette a második helyet ausztrál csapattársától az első kanyar féktávjánál, és ezzel ki is alakult a végső sorrend.

A hétvége egyik meglepetése Cal Crutchlow volt, aki első soros indulása után negyedik lett az idén Yamahára váltó Andrea Dovizioso előtt.

Az újonc, Stefan Bradl valószínűleg legmerészebb álmaiban sem gondolta, hogy szinte végig a hatodik helyen fog motorozni. Egy MotoGP-s vasat azonban nem egyszerű terelgetni a sok elektronika és egyéb finomság miatt. A karbon fékek jellemzője például, hogy utánuk kell állítani menet közben, amit a német elrontott, és rossz irányba tekerte a csavart.

Két köre ment el ezzel, ami elég volt ahhoz, hogy utolérje őt egy hármas boly. Így is elégedett lehet, hiszen első királykategóriás versenyén végül nyolcadik lett.

Jorge Lorenzo: „A táv felénél nem gondoltam, hogy sikerülhet. A mai győzelmem kulcsa az volt, hogy soha nem adtam fel, keményen dolgoztam, és nem veszítettem el a hitemet.

Amikor Dani megelőzött, tudtam, hogy minél hamarabb vissza kell előznöm, különben nem érem utol Casey-t, aki szerencsémre veszített egy keveset a ritmusából.”

Dani Pedrosa: „Semmi sem működött igazán a hétvégén. Megfáztam, lázas voltam, pénteken elestem és az időmérő is egy katasztrófa volt. Boldog vagyok, hogy mindezek után egy második hellyel hagyhatom el Katart, ugyanakkor csalódott is vagyok, mert megnyerhettem volna a versenyt. De Jorge okosabb volt nálam, jobb stratégiát

Már megint a spanyolok

Már megint a spanyolok

választott.”

Casey Stoner: „Három-négy kör után már éreztem, hogy gond van a kezemmel, ezért igyekeztem ellépni a többiektől és utána a lehető legkisebb energia befektetéssel megtartani azt, hogy kíméljem a karom. De egyre rosszabb lett, és végül már a gázadás is gondot okozott az egyenesben. A problémát az új kesztyűm és az új alsóruhám jelenthette, a kettő együtt nagyon elszorította a terheléstől bedurranó izmokat. 2010-ben Silverstone-ban volt már hasonló problémám. Azt hittem, az csak egy egyszeri alkalom volt, de úgy látszik, ezen a pályán, ahol szinte végig a jobb karunkat terheljük, most újból szembesülnöm kellett ezzel.”

Cal Crutchlow: „Nagyszerű csatát vívtunk Andreával, minden pillanatát élveztem. Ráadásul rengeteget tanultam a hosszú macska-egér játék alatt. Tudtam, hogy meg tudom előzni, de azt is tudtam, hogy elkaphatja a farkam, szóval vártam a megfelelő pillanatot az előzésre. Utána már csak annyi volt a dolgom, hogy nyugodt maradjak, és ne hibázzak.”

A legnagyobb csalódást egyértelműen Valentino Rossi jelentette, aki az időmérőn utolsó lett az „igazi” MotoGP-sek között (ahogy ő fogalmazott, ő volt a leggyorsabb CRT-s), és a versenyen sem futott sokkal jobbat.

A reménykedés ideje lejárt, a kilencszeres világbajnok egyértelműen nem tud mit kezdeni a Ducatival. Kérdés, hogy hogyan tovább. Végigcsinálja egyáltalán a szezont? Ha igen, mi lesz utána? Marad a MotoGP-ben? Ha igen, milyen motoron? Hiszen a Hondához és a Yamahához nem igen van visszaút. Vagy visszavonul a motorozástól és négy kerékre vált? Ha igen, biztos, hogy ez a méltó lezárása egy olyan sikertörténetnek, mint amilyen az övé?

Rengeteg kérdés, melyekre hamarosan választ kapunk.

Folytatás két hét múlva Jerezben.

Címke: , , ,

Sidebar

Shopmanager.hu