Drámák sora a Szentélyben | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
promo

Drámák sora a Szentélyben

2012. július 3. kedd

Assen a legnagyobb tradícióval rendelkező motoros pálya. Az első TT versenyt 1925-ben rendezték itt, ami később természetesen része lett az 1949-ben útjára indított világbajnokságnak. Ez az egyetlen helyszín, ami azóta is minden évben vendégül látja a világ legjobb versenyzőit. A Katedrálisban nyerni éppen ezért különleges.

A hagyományosan szombati versenynap – ami a kereskedelmi érdekek áldozatává válhat a jövőben – idén is rengeteg izgalmat tartogatott.

 

Régi idők harcai

assen_moto3

assen_moto3

Talán így lehetne leginkább jellemezni az idén útjára indított Moto3-as kategória küzdelmeit. Eddig szinte minden futamon azt éreztük, hogy ez a valaha volt legjobb, és ezt most sem volt másképp.

Ha bárki szeretné megszámolni, hogy hány előzést láthattunk a Holland Nagydíjon szólok, lehetetlen küldetésre vállalkozik, még akkor is, ha szűkítjük a kört a dobogós helyezésekért folytatott pozíciócserékre.

A verseny első harmadában még 24-en (!) motoroztak egy kígyóban, így egy kis hiba elég volt ahhoz, hogy valaki rögtön hat-nyolc helyet is veszítsen. A vezető boly végül öt főre csökkent az utolsó harmadra, akik közül négyen is megérezhették, hogy milyen az élen menni az utolsó körben!

A végén persze csak egy nyerhetett, ezúttal Maverick Viñales. A spanyol titán jött ki legjobban az utolsó kör(ök) sokszor test-test elleni harcaiból. Sandro Cortese hihetetlen agresszióval versenyzett, többször is majdnem kilökve csapattársát, Danny Kentet.

assen_moto3_videofinish

assen_moto3_videofinish

Persze érthető a hozzáállás, hiszen a verseny előtt két pont választotta el őt Viñales-től, utóbbi javára.

Luis Salom kezdte meg az utolsó kanyarkombinációt (sikánt) elsőként, de elváltotta magát, amit Viñales használt ki a legjobban, nyolc tizeddel lehagyva a többieket. Cortese egy kerékhosszal elhozta a második helyet, míg Salom végül a dobogóról is lemaradt a célfotó elemzése után. Ő tehát elhagyta a verseny utáni parc fermét, míg Kent életében először léphetett be oda, hiszen korábban még egyszer sem végzett első háromban világbajnoki futamon.

 

Végzetes nullázások?

Egy bajnokság csak akkor dőlt el, amikor matematikailag már nincs esély egy másik végeredményre, de ennek ellenére vannak versenyek, amin elmehet a győzelem.

assen_moto2 action

assen_moto2 action

Az asseni hétvége kétségkívül ilyen volt Thomas Lüthinek és Pol Espargarónak. Mindketten 96 ponttal érkeztek Hollandiába (az összetett második helyen állva holtversenyben), és annyival is távoztak. Lüthit az első körben ütötte ki Ratthapark Wilairot bukás közben, míg Espargaró fél körrel később egyedül landolt a kavicságyban.

A Moto2-es futam legdrámaibb eseményein így hamar át is estünk.

Andrea Iannone jól jött ki a kezdeti kakaskodásokból, a negyedik körben átvette a vezetést, újabb négy körrel később pedig már egy másodperc volt az előnye.

A bajnoki éllovas, Marc Márquez ekkor a harmadik helyen haladt, Scott Reddinget követve.

Mire Márquez átverekedte magát a briten, és megtalálta saját ritmusát, addigra Iannonénak már 3,3 másodperc volt az előnye. Ekkor a 24 körös verseny 14.-ik körében jártunk.

Egy ekkora előny az esetek többségében elég is lehet, de nem a spanyollal szemben, aki hat körrel később már csak három tizedre volt az olasztól, akinek láthatóan fogytak a gumijai.

Az első két támadást még visszaverte Iannone, de az utolsó körben már nem tudott mit kezdeni Márquezzel, aki megnyerte a versenyt.

assen_moto2_marquez

assen_moto2_marquez

Scott Redding Silverstone után ismét dobogóra állhatott, miután megnyerte a harmadik helyért folytatott küzdelmet a 100.-ik nagydíját teljesítő Tito Rabattal és az új vázzal futó, (csapata Suterről FTR-re váltott) idei legjobb eredményét elérő Alex DeAngelis-szel szemben.

Redding pályafutása során ez az első, hogy egymás után kétszer is dobogóra állhatott.

Utoljára egyébként az 1978-as silverstoni versenyen volt arra példa, hogy a 125GP / Moto3, illetve a 250GP/Moto2 kategóriában is állt brit pilóta a pódiumon.

 

Amikor a kés is megáll a levegőben

assen_motogp_crash

assen_motogp_crash

Hogy ezek után lehetett-e még fokozni az izgalmat és a drámát? Hát persze!

Épp csak az első féktávhoz kellett megérkeznie a MotoGP mezőnyének.

Álvaro Bautista ekkor nemcsak a saját versenyét tette tönkre, hanem az összetettben a hétvége előtt még 25 ponttal vezető Jorge Lorenzóét is.

Ő még felfele váltott, amikor mi már fékeztünk. Persze, mindannyian követünk el hibákat, de ez tényleg egy nagyon hülye hiba volt.” – összegezte Cal Crtuchlow a történteket, aki az esést ugyan megúszta, de bele kellett állítania a motorba, így esélye sem maradt az élmezőnnyel maradni.

 

Bautista tehát – ahogy ő fogalmazott – Andrea Dovizioso kerekére koncentrálva elvesztette a referenciapontot, ahol fékeznie kellett volna. Mire észbe kapott és hatalmas fékezésbe kezdett, már késő volt, elment a motor eleje, ő pedig elesett.

Hogy a legnagyobb rendező maga az élet, az most is bebizonyosodott. Ki mást is sodorhatott volna magával a spanyol, mint Lorenzót, aki nemcsak ezt a versenyt bukta, de a frissen használatba vett motorblokkot is, ami felrobbant az esés során. A bajnokság kései szakaszában ez még komoly hátrányt jelenthet, hiszen maximum hat erőforrás használható egy szezon során…

 

assen_motogp_rossi

assen_motogp_rossi

Tudta ezt Lorenzo és csapata is, nyilván ezért is folyamodtak a versenyigazgatósághoz extra blokkért.

Ez egy totális katasztrófa. Katasztrófális manőver ráadásul pont egy honfitársamtól. A legszomorúbb a versenyigazgatóság döntése. Az, hogy a következő versenyen Bautistának az utolsó helyről kell indulnia nem elegendő büntetés. Amikor én hasonló balesetet okoztam 2005-ben Japánban, egy versenyre eltiltottak, ahogy John Hopkins-ot is. Ez a döntés nem fair. Ha nem büntetik megfelelően az ilyen eseteket, soha senki nem fog tanulni belőle. Szerencsés vagyok, hogy volt 25 pont előnyöm, ami most ugyan eltűnt, de ha nem lett volna, akkor nagy hátrányban lennék. Ráadásul oda a tegnap betett új blokk, ami felrobbant az esés során. Szerencsére a versenyigazgatóság engedélyez nekem egy új blokkot, amiért hálás vagyok, de a büntetést továbbra sem tartom elegendőnek.” – nyilatkozott Lorenzo az eset után nyilván félreértve valamit.

 

Ez valami új szabály? Még sosem hallottam róla.” – reagált szarkasztikusan Valentino Rossi

A szabályok ugyanis semmilyen kivételt nem engednek a motorblokkok számát illetően.

assen_motogp_stoner

assen_motogp_stoner

Hogy a versenyigazgatóság valóban akart-e tenni valamit, és csak a Honda azonnali reakciója állította le a folyamatot, azt sosem tudjuk meg.

Van egy olyan rendszer, ami pont az ilyen eseteket segít elkerülni.” – kezdte Shuhei Nakamoto, a HRC elnöke. „Egy esés során a motornak le kell állnia. Létezik egy ilyen eszköz, hogy a Yamaha nem használja, az az ő döntésük.”

 

Valentino Rossi magát a balesetet közelről szemlélhette. „Amikor láttam, hogy 20-30 méterrel később kezd fékezni, csak arra gondoltam, vajon hány embert fog elsodorni.”

A kilencszeres világbajnoknak nyilván bevillant a tavaly valenciai eset, amikor Bautista szintén Dovizioso hátsó kereke miatt (akkor nemcsak figyelte, de neki is ment) szintén az első kanyarban bukott, magával sodorva Rossit, De Puniet-ét és Haydent…

 

Lorenzónak is lehetett némi Déjà vu érzése. Tavaly is egy esés vétlen áldozata lett a holland futamon, akkor négy kanyarral később Marco Simoncellin bukott át, igaz akkor legalább vissza tudott állni a versenybe.

 

De térjünk vissza egy kicsit a mostani nagydíjra! A 250.-ik együléses világbajnoki futamot Assenben végül Casey Stoner nyerte, aki jobb gyógyírt nem is kaphatott volna sebeire, amit a harmadik szabadedzés során bemutatott high slide-ja közben szerzett.

07 GP Holanda 28, 29 y 30 de junio de 2012

07 GP Holanda 28, 29 y 30 de junio de 2012

Az ausztrál szinte végig csapattársa, Dani Pedrosa hátsó kerekén motorozott a második helyen. Hat körrel a leintés előtt átvette a vezetést, ami ellen Pedrosának nem volt ellenszere.

A harmadik hely sokáig Ben Spies-nek állt, de az amerikainak gumiproblémái adódtak a végére, így Dovizioso nemcsak utolérte, hanem meg is előzte őt az utolsó körben.

Spies hátsó kerekéről nem sikerült fotót találni, nem úgy Rossiéról, akinek egy, a motorsportra nem jellemző pit stopot is be kellett iktatnia, miután egy jelentős darab kiszakadt az abroncsából.

Képek forrása: Repsol, Dorna, Milagro
Cikk: Kovács Niki

Címke: , , , ,

Sidebar

Shopmanager.hu