2012. július 16. hétfő
A hétvégi Olasz Nagydíjat sokan kétség kívül a szívükbe zárták, míg a topversenyzők közül néhányan valószínűleg a pokolba kívánják az elmúlt napokat. Ami mindenki számára pozitívum volt, hogy hosszú idő után ez volt az első olyan versenyhétvége, amikor egyetlenegy vizes menet sem volt.
Az ötödik
Az újabb izgalmas Moto3-as futam megadta a mugellói versenynap alaphangulatát. A pole pozícióból induló Maverick Viñales nem kapta el túl jól a rajtot (nála már csak Sandro Cortese kezdett rosszabbul), és ahogy azt már megszokhattuk, hatalmas tülekedés volt az első körökben. A táv felénél kezdett tisztulni a kép, amikor már csak heten voltak lőtávon belül a dobogós helyekért.
Hogy mennyire volt kiélezett a küzdelem, azt jól mutatja, hogy a 14. körben Viñales és az akkor már második helyen motorozó Cortese ezredre azonos kört futott, miközben a mögöttük érkező Romano Fenati megjavította a verseny addigi leggyorsabb körét.
Ezt Cortese az utolsó előtti körben még megdöntötte, de ez sem volt elég ahhoz, hogy megelőzze két riválisát.
A hazai közönség nyilván Fenati győzeleméért drukkolt, de az ő akarásuk sem volt elegendő ellenszer Viñales-szel szemben, aki pontosan 20 ezred másodperccel (nagyjából egy kerékhossznyival) előbb szelte át a
célvonalat. Cortese szorosan mögöttük, 71 ezreddel Fenati után futott be.
A két kiskorú így orrhosszal ugyan, de megelőzte a hozzájuk képest veterán németet, aki csak egyedül pezsgőzhetett a pódiumon. (Viñales 17, Fenati 16, Cortese 21 éves. Az érdekesség kedvéért pedig mindhárman januári születésüek.)
Viñales ezzel ötre növelte idei győzelmeinek a számát, és kilenc ponttal csökkentette hátrányát az összetettben Cortesével szemben.
A Moto3-asok (ahogy a Moto2-esek is) ezzel megkezdték a szezon második felét, hiszen nekik 17 versenyből áll a szezon (Laguna Secába csak a MotoGP mezőnye utazik).
Kilenc verseny után így áll a bajnokság:
helyezés |
név |
motor |
nemzetiség |
pont |
1. |
Sandro CORTESE |
KTM |
német |
164 |
2. |
Maverick VINALES |
FTR Honda |
spanyol |
155 |
3. |
Luis SALOM |
Kalex KTM |
spanyol |
104 |
4. |
Romano FENATI |
FTR Honda |
olasz |
85 |
5. |
Alexis MASBOU |
Honda |
francia |
75 |
6. |
Zulfahmi KHAIRUDDIN |
KTM |
maláj |
66 |
7. |
Alex RINS |
Suter Honda |
spanyol |
63 |
8. |
Louis ROSSI |
FTR Honda |
francia |
56 |
9. |
Niccolo ANTONELLI |
FTR Honda |
olasz |
55 |
10. |
Danny KENT |
KTM |
brit |
53 |
A hazai győzelem
A Moto2-esek küzdelme nagyban hasonlított a legkisebb kategóriában látottakhoz. Eszeveszett tempóban nyitottak a versenyzők, a táv elején szinte minden kanyarra jutott egy előzés. A nap meglepetésemberben Takaaki Nakagami volt, akit valószínűleg kevesen vártak vezető helyre, pedig a japán a hatodik körben az élre állt. Igaz a királyság csak három körig tartott (ekkor Thomas Lüthi vette át a vezetést), de még utána is körök kellettek, hogy letaszítsák őt a képzeletbeli dobogóról. Végül persze győzött a rutin.
A 14. körben Pol Espargaró haladt át elsőnek a célvonalon (egy Lüthivel történt ütközést követően), rögtön közel egy másodperces előnnyel. Két körrel később még inkább úgy tűnt, hogy már senki sem érheti utol, de mint tudjuk, a versenynek akkor van vége, amikor lengetik a kockás zászlót.
Pontosan tudta ezt Andrea Iannone is, aki az utolsó körökre ritmust tudott váltani, és legmegfelelőbb pillanatban, az utolsó kör elején megelőzte Espargarót, aki nem tudott válasszal szolgálni, így Crazy Joe, aki ezúttal, Jack, a tűzoltó formájában ült motorra megismételte 2010-es győzelmét.
A harmadik helyet Lüthinek egy hibát követően Bradley Smith-szel szemben kellett megvédenie, aki bár szorosan ott volt a svájci nyakán, saját bevallása szerint sem jelentett komoly veszélyt.
És akkor jöjjön a név, amit a cikk ezen pontján valószínűleg már mindenki hiányolt: Marc Márquez. A világbajnokság legnagyobb esélyese (aki jövőre már Dani Pedrosa csapattársa lesz a Repsol Hondánál) ezúttal szóhoz sem jutott, miután az idei év legnagyobb mumusa, a chattering problematikája kiütéses győzelmet aratott felette. Kétszer az esés széléről hozta vissza a motort, így ezután már csak a kármentés lehetett az elérhető cél, ami egy ötödik hely formájában öltött testet.
A bajnokság állása kilenc versenyt követően:
helyezés |
név |
motor |
nemzetiség |
pont |
1. |
Marc MARQUEZ |
Suter |
spanyol |
163 |
2. |
Pol ESPARGARO |
Kalex |
spanyol |
129 |
3. |
Andrea IANNONE |
Speed Up |
olasz |
129 |
4. |
Thomas LUTHI |
Suter |
svájci |
123 |
5. |
Scott REDDING |
Kalex |
brit |
96 |
6. |
Mika KALLIO |
Kalex |
finn |
77 |
7. |
Bradley SMITH |
Tech 3 |
brit |
69 |
8. |
Claudio CORTI |
Kalex |
olasz |
59 |
9. |
Dominique AEGERTER |
Suter |
svájci |
52 |
10. |
Esteve RABAT |
Kalex |
spanyol |
51 |
Nem fekete, nem kígyó, de gyors
Vannak dolgok, amiken semmi (még az eredménytelenség) sem változtat. Ezek közé tartozik, hogy Valentino Rossi különleges festésű sisakkal vág neki a hazai versenyeknek. Ezúttal a híres olasz énekes, Gianni Morandi és a San Remo-i dalfesztivál szlogenje került a fejfedőre, miszerint: „Tartsunk össze!”. A bajban is.
De nemcsak hazai kedvenc készült különlegességgel, hanem a közel sem olyan népszerű, Jorge Lorenzo. A spanyol egy új szponzor hatására ugyan, de fekete mambának öltözött (legalábbis nyomokban), ami nem volt ellenére. Ahogy ő fogalmazott: „szívesen bújok a világ leggyorsabb kígyójának bőrébe.”
És ha már belebújt, oda is mart mindenkinek. Az elektronikai problémával nehezített időmérő után visszaállt a világ jelenlegi rendje, ő pedig visszaállt a MotoGP-s mezőny élére.
Dani Pedrosa szorgosan követte őt a második helyen, körről-körre nagyobb távolságból.
A harmadik helyet azonban már közel sem adták ilyen könnyen. Andrea Dovizoso és Stefan Bradl az ötödik körtől kezdve kilenctized másodpercnél távolabb sosem került egymástól.
A végső hajrára Nicky Hayden is csatlakozott hozzájuk, pedig az amerikai, négy körrel a leintés előtt még közel másfél másodpercre volt tőlük.
A döntés az utolsó körre maradt. Hayden megelőzte a németet, aki nem sokat várt a visszatámadással, ami igen keményre sikeredett. A Ducatis épphogy pályán tudott maradni, de ez a ritmusvesztés elég volt ahhoz, hogy Rossi és a mögötte haladó Cal Crutchlow is beszálljon a buliba, majd meg is előzzék őt.
Bradl végül 46 századdal lemaradt élete első MotoGP-s pódiumáról, ami újoncként, ráadásul egy szatellit csapatban, több mint tiszteletre méltó eredmény.
Dovi viszont zsinórban harmadszor végzett harmadik helyen, és a harmadik egymást követő évben állhatott fel a mugellói dobogóra.
A nap vesztese Casey Stoner, aki egész hétvégén csak szenvedett a motorbeállítással. A tízedik körben a féke is elment, ő pedig a kavicságyban tett látogatását követően a tízedik helyre csúszott vissza, ahonnan csak kettőt sikerült előbbre lépnie a leintésig. A 2009-es Brit Nagydíjat követően ez a legrosszabb célba érése az ausztrálnak.
A bajnokság állása féltávnál:
helyezés |
név |
motor |
nemzetiség |
pont |
1. |
Jorge LORENZO |
Yamaha |
spanyol |
185 |
2. |
Dani PEDROSA |
Honda |
spanyol |
166 |
3. |
Casey STONER |
Honda |
ausztrál |
148 |
4. |
Andrea DOVIZIOSO |
Yamaha |
olasz |
108 |
5. |
Cal CRUTCHLOW |
Yamaha |
brit |
95 |
6. |
Valentino ROSSI |
Ducati |
olasz |
82 |
7. |
Stefan BRADL |
Honda |
német |
75 |
8. |
Nicky HAYDEN |
Ducati |
amerikai |
74 |
9. |
Álvaro BAUTISTA |
Honda |
spanyol |
73 |
10. |
Ben SPIES |
Yamaha |
amerikai |
66 |
A kiskategóriás versenyzők és csapatok most egy hónapos nyári szünetre mennek, míg a „nagyok” két hét múlva Laguna Secában feszülnek újból egymásnak.
Fotó és cikk: Kovács Niki
Címke: Kovács Niki, motogp, Olasz Nagydíj
Minden jog fenntartva © 2024 Grid Girls – Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció / Üzemeltető / Médiaajánlat | Információk: Felhasználási és adatkezelési szabályzat | Facebook / Koktélreceptek, sztárinterjúk: www.koktelrecept.hu | Médiapartner: www.medioworks.com / Partnerek: Hirdessen itt! | Írjon nekünk: info[kukac]gridgirls.hu / Tartalom: Grid Girls oldal tartalma http://tagboard.com/gridgirls