Mesteri hármas | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
Mesteri hármas

Mesteri hármas

2012. május 9. szerda

Két hét szünet után Jerezben, majd egyből utána Estorilban folytatódott a gyorsasági motoros világbajnokság. Három verseny után ugyan még korai lenne messze menő követeztetéseket levonni, de a Stoner-Lorenzo-Pedrosa hármas egyelőre érinthetetlennek tűnik. Idén még nem engedtek fel mást a MotoGP-pódiumra. Hogy ez mennyire nem mindennapos helyzet, azt jól mutatja, hogy a sportág 64 éves történetében ez az első eset, hogy ugyanaz a három versenyző végez az élen a királykategóriában!

A Moto2-eseknél is igen kiegyensúlyozott a harc. Marc Márquez és Pol Espargaró szintén három trófeával gazdagodott már idén, míg Thomas Lüthi a katari fiaskó után (akkor Márquez fosztotta meg a dobogós helyezéstől), két harmadik hellyel összetettben is a harmadik helyen áll.

Mennyből a pokolba

Colin Edwards Katarban még a világ egyik legboldogabb embere volt, hiszen az időmérőn és a versenyen is ő lett a legeredményesebb CRT-s, ami egyúttal a parc fermében való ünneplésre is feljogosította. A jerezi hétvége már egy igazi rémálom volt számára, soha nem fordult még elő karrierje során, hogy az utolsó rajtkockából induljon, ráadásul 6,7 mp-es hátránnyal. A szenvedés Estorilban is folytatódott, az amerikai és csapata nem tudta megoldani a problémákat. Az igazi dráma azonban az időmérő edzésen történt, amikor Randy DePuniet esése során kiütötte az előtte lassan, a pálya szélén haladó Edwards alól a motort. Az esés elég csúnya volt, hiszen Colin egyáltalán nem számított rá, így tompítás nélkül zuhant bal vállára és fejére. A diagnózis sejthető volt, kulcscsonttörés.

Vasárnap Barcelónába repült, ahol hétfőn már meg is műtötték, ugyanaz az orvos, aki tavaly a jobb vállát is összerakta a catalunyai esés után. Egy futam (Le Mans) kihagyása után visszatérése most épp azon a katalán pályán várható.

Edwards motorja árván

Edwards motorja árván

 

Stabilitás és mérföldkő

Idén ő az első MotoGP-s, aki futamot kényszerül kihagyni, tavaly Alvaró Bautista rögtön az idénynyitóról maradt le, mivel a három nappal korábbi teszten combcsonttörést szenvedett.

A tavalyi évhez képest egyelőre megbízhatóbb a mezőny. Mindhárom kategóriát figyelembe véve egy éve ilyenkor 176 bukást regisztráltak, most 130-nál tartunk (bár az esővel tarkított jerezi hétvége most több „áldozatot” szedett).

Ennek is köszönhető, hogy a bajnoki állás is szoros: MotoGP-ben az első 12 eddig minden versenyt pontszerzőként zárt.

Ketten vannak csak pont nélkül a 21 versenyzőből, Karel Abraham, aki mindháromszor bukott és James Ellison, akit Le Mans-ban a Shakey becenévre hallgató Shane Byrne helyettesít majd abban bízva, hogy neki sikerült bizonyos technikai problémákat (chattering) megoldania.

A Moto2-ben csak két olyan versenyző van a TOP15-ben, aki nem ért mindháromszor célba, Alex De Angelis és Mike DiMeglio.

De Angelisnek egyébként a Portugál Nagydíj volt a 200. GP-je. Ő a 16. versenyző a sportág történetében, aki ilyen hosszú sorozatot tudhat magáénak. Az abszolút csúcstartó, Loris Capirossi 328 versennyel, míg a jelenleg is aktív pilóták közül Valentino Rossi „vezet” 261 rajthoz állással.

Capirossi egyébként szintén részt vett a De Angelis-nek rendezett apró ünnepségen.

 

De Angelis az ünnepi tortával

De Angelis az ünnepi tortával

Pedrosa szintén jubilált Estorilban, ahol 100. dobogós helyezését szerezte meg egy (legyünk őszinték) igen unalmas versenyen. Ezzel megelőzte Capirossit az örökranglistán, aminek az élén (mint sok másén) Valentino Rossi áll 175 pódiumfinissel.

 

Pedrosa 100. pódiuma

Pedrosa 100. pódiuma

Jerezi visszatekintő

Aki a hosszú hétvégébe beiktatott némi motorverseny-nézést, az biztosan nem bánta meg a döntését. A Spanyol Nagydíj bár hűvös időjárási körülmények között zajlott (míg nálunk tombol a kánikula, Jerezben alig volt 18 fok), a hangulat igen forró volt. Esőben motorozni kétségkívül nem a legkellemesebb, de nekünk nézőknek ez igen sok feledhetetlen pillanatot okozott.

 

A Moto3-asok futamán (ami erősen vízfoltos pályán rajtolt el) öt kör alatt tizenkét esést láthattunk. Az eseménydús futamon Romano Fenati tudott a leghiggadtabb maradni, aki nemcsak úgy megnyerte a Spanyol Nagydíjat, de 36 másodpercet vert a második két dobogósra, Luis Salomra és Sandro Cortesére.

Az idén debütáló olaszra már a katari verseny után felfigyelt mindenki, és most az is kiderült, nemcsak a szerencse, hanem tudás is vezérli. Noboru Ueda 1991-es bemutatkozása óta ő az első olyan pilóta, aki első két világbajnoki versenyén dobogóra tudott állni.

Utoljára a 2009-es Katalán Nagydíjon volt olasz győztese a legkisebb kategóriában, akkor Andrea Iannonét intette le először a kockás zászló.

Fenati 16 évesen és 105 naposan a harmadik legfiatalabb futamgyőztessé vált Scott Redding (15év/170nap) és Marco Melandri (15év/324nap) után.

Ráadásul átvette a vezetést összetettben, amivel ő a valaha volt legfiatalabb versenyző a tabella élén.

Több mint fél perces előnye egyébként Fausto Gresini 1987-es svéd sikere óta a legnagyobb előny, Gresini akkor 37.22 mp-es fórral nyert.

A sportág legnagyobb előnye Bill Ily nevéhez fűződik, aki az 1967-es Kanadai Nagydíjon a másodikat is lekőrözte. Kétszer! Most az első 10 pilótának sikerült körön belül célba érnie.

 

A 26 körös Moto2-es futamon bár kevesebb volt az esés, de itt is csúszkált mindenki a foltokban továbbra is vizes aszfalton.

A táv felénél még öten voltak harcban az első helyért, Redding, Lüthi, Marquez, Espargaró és Kallio sorrendben. Ekkor esni kezdett az eső, így aki tudott, magasabb fokozatba kapcsolt sejtve, hogy bármikor megszakíthatják a versenyt.

Így is történt. A 75%-os szabályt teljesítve (ennyit kell teljesíteni, hogy teljes pontokat osztva értékelhető legyen egy verseny) azonnal le is intették a versenyzőket.

Az utolsó teljes körben Pol Espargaró állt az élen, így ő lett a győztes karrierje során először a Moto2-es géposztályban.

Mögötte Marquez és Lüthi futott be.

 

A MotoGP-sek rajtjára ismét elállt az eső, így náluk is száraz versenyt hirdettek. Lorenzo ugyan szinte végig nyomás alatt tartotta Stonert, de megelőzni nem tudta, így az ausztrál életében először futamot nyert Jerezben. Cal Crutchlow tovább folytatta remek szereplését, de ezúttal is be kellett érnie egy negyedik hellyel, alig fél másodperccel leszorulva a dobogóról Pedrosa mögött.

Crutchlow a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. Az utolsó brit, akinek ez sikerült a királykategóriában Barry Sheene volt az 1984-es Dél-Afrikai Nagydíjon.

 

Az utolsó portugál tánc

Amilyen izgalmas volt a spanyol forduló, olyannyira lehetett unni a portugált.

A sort ezúttal a Moto2-esek nyitották. Ha valamit el kell mesélni erről a versenyről, az kétségtelenül az utolsó kör, melynek során Marquez és Espargaró hatszor cseréltek helyet. A csata a 2009-es időket idézte, amikor a 125-ös címért feszültek egymásnak nem egyszer. Espargaró ezúttal hibázott a sikánnál, így Marquezé lett a győzelem. Reméljük ez csak az első ízelítő volt az idei évre, és sok ilyen küzdelmet láthatunk még közöttük. Mely annak ellenére, hogy test-test elleni részt láthattunk, maximálisan fair volt.

Márquez az estorili dobogó tetején

Márquez az estorili dobogó tetején

Ami a MotoGP-t illeti, maradjunk annyiban, hogy ismét Stoner nyert. Ha nem lenne probléma a kezével, kétlem, hogy Lorenzo két másodperces közelségben tudna maradni mögötte.

Pedrosa harmadik helyét ezúttal senki sem fenyegette, Crutchlow-t pedig csapattársa, Andrea Dovizioso fosztotta meg egy újabb negyedik helytől.

Valentino Rossi 7. helye, az idei legjobbja. Úgy látszik, működik a Haydentől átvett alapbeállítás, hiszen nemcsak az amerikait előzte meg, de ezúttal ő lett a legjobb ducatis.

Stoner a 20. hondás versenyén 12. győzelmét szerezte meg. Csak egy alkalommal nem állt dobogón átigazolása óta, amikor Rossi elsodorta őt Jerezben.

Az ausztrál ismét olyan pályán győzött, ahol eddig nem, így már nincs olyan aszfaltcsík a jelenlegi naptártban, ahol legalább egyszer ne végzett volna az élen.

A 9-szeres világbajnok, nagy rekorder, Rossi Silverstone-ban és Aragónban sem nyert még.

A mesteri hármas

A mesteri hármas

A Moto3-asok szerencsére most sem okoztak csalódást, nem úgy az üstökös, Romano Fenati, aki első, esés miatt eldobott versenyén is túl van.

Az utolsó kör itt is igen izgalmasra sikeredett. Cortese és Viñales szintén kemény csatát vívott. Utóbbi hirtelen nem igazán tudta feldolgozni az elvesztett harcot, valószínűleg ezért őrjöngött a futam után. A levezető körben ráütött Cortese lábára, majd a parc fermében „fenyegetőzött”, mondván, ennek még nincs vége.

Sokan sokszor visszanéztük az utolsó kört, de nem értjük, hogy Viñales mit is sérelmez ennyire. Állítja, Cortese leszorította őt a pályáról, de ha így lett volna, azt szerintem a versenyigazgatóság is észrevette volna, főként, hogy egy spanyol ellen követték (volna) el.

Mindenesetre jogos vagy nem a felháborodás, nem ütjük meg a versenyzőtársakat. Katarban hasonló esetért Lüthi figyelmeztetést kapott, most nem történt ilyen.

Egyébként nem csak a versenyzőtársakat, de a sportbírókat nem érdemes inzultálni. Niki Ayo még Jerezben lökött fel egy pályamunkást, mert az nem engedte, hogy folytassa a verseny.

A finnt ezért kizárták a Portugál Nagydíjról, így ott csak nézőként volt jelen.

Győztesek és lekőrözöttek a Moto3-as verseny végén

Győztesek és lekőrözöttek a Moto3-as verseny végén

A jelek szerint pedig nem is lesz több alkalma, hogy Estorilban versenyezzen, ugyanis a gyorsasági motoros világbajnokság (egy időre legalábbis biztosan) elköszön a Lisszabon melletti pályától, ami 2000-óta adott otthont a Portugál Nagydíjnak.

Talán éppen a szép búcsú okán a rendezők hihetetlen olcsón (2, 5 és 20 euróért) adták a nézőtéri jegyeket.

Nos, a stratégia működött a három nap alatt 87 148-an (péntek: 12 594, szombat: 25 603, vasárnap 48 951 fő) követték a helyszínen az eseményeket. 2010-ben 61 520, 2011-ben 62 114 fő nézőt regisztráltak hivatalosan.

Fotó: Kovács Niki

Címke: , , ,

Sidebar

Shopmanager.hu