Vettel győzedelmeskedett a piros zászlós monacói thrilleren | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
gridg03

Vettel győzelme a piros zászlós monacói thrilleren

2011. május 30. hétfő

A Red Bullos Sebastian Vettel meglovagolta szerencséjét a monacói hétvégén. Megszerezte a pole pozíciót, miután megúszta Sergio Perez balesetét. Vasárnap hatalmas nyomás nehezedett rá, mikor kopott gumikkal kellett maga mögött tartania a Ferraris Fernando Alonsot és a McLarenes Jenson Buttont, a körömrágós futam átmenetileg szünetelt, amikor a Toro Rossos Jaime Alguersuari a nagy forgalomban, összetörte a a Renaultos Vitaly Petrovot az Uszodánál.

A baleset pont akkor történt, mikor a vezető hármas le akarta körözni az üldözőiket, a verseny azonnal fel lett függesztve, amikor kiderült, hogy az orosz eszméletét vesztette a balesetben és orvosi segítségre van szüksége. A baleset helyszínén bal bokájának fájdalmára panaszkodott, de a Princess Grace kórházban elvégzett teljes vizsgálat megerősítette, hogy se zúzódás, se törés nem történt és pár óra után már újra a depóban volt Petrov.

A verseny újraindításakor, (16.04) mindenki új kerekeket tett fel, és a McLarenes Lewis Hamilton hátsó szárnyát is megjavították, ami az Alguersuaris balesetben sérült meg. Az utolsó hat körön Vettel könnyedén verte vissza ALonso és Button támadásait.

A bosszantó verseny jól indult Vettel vezetésével Button és Alonso előtt. Button a 15., Vettel a 16. és Alonso a 17. körben cserélt kereket. Mindannyian sikeresen visszatértek a Ferraris Felipe Massa előtt, mivel sokáig feltartotta a Mercedeses Nico Rosberg.

Button vezetett (megszerezve ezzel a McLaren 10000. Forma1-es körét vezető helyen), miután a Red Bullos bokszban nem készítették elő Vettel jobb első kerekét.

Vettel lágy Pirelli gumival lemaradt Buttontól volt, hogy 14 másodperccel is. Ez az eltávolodási folyamat, akkor szakadt meg, amikor Massa összetörte a kocsiját az alagútban, mikor Hamilton leelőzte a tízedik helyért folytatott harcban. Ugyanakkor Michael Schumacher Mercedese leállt a Rascasse kanyarban.

A biztonsági autó kiállásakor, Button még mindig vezetett Vettel és Alonso előtt, a 39. körben, de a szuper lágy keverékű gumi ellenére sem tudta a McLarenes lehagyni a Red Bullost, ezért a 48. körében Buttonnak ki kellett mennie lágyra váltani. Harmadik helyre sikerült visszajönnie, a Force Indiás, Adrian Sutil ás a Sauberes, Kamui Kobayashi vezette üldöző boly elé, akik nagyon hosszú kezdő etapot mentek, majd okososan kereket cseréltek a biztonsági autó bejövetelekor.

Ezzel újra Vettel került az élre, Alonso üldözésével, aki ugyancsak a lágy gumis etapját teljesítette. Képesek  lesznek végig menni a versenyen a kopott kerekeiken?

A versen folyamán Alonso csökkentette a távolságot Vettelhez képest, miközben Button gyorsan közeledett feléjük. Ez volt a verseny egyik csúcspontja, mint ahogy Alonso később bevallotta azon gondolkozott megpróbáljon-e egy mindent vagy semmit előzést, amikor a baleset történt a 68. körben.

Pasztor Maldonado nyomására Sutil túl szélesre vette az uszodai kanyart, nekiment a szalagkorlátnak a jobb első kerekével. Miközben a Force India szélesre vette a második részét az uszodai kanyarnak, a lekörözött Alguersuari átment a rázóköveken és besorolt az Maldonadót épp megelőző Hamilton mögé és összetörte a McLaren hátsó szárnyát, majd arra kényszerítette az ártatlan Petrovot, hogy nagy sebességgel a falnak menjen.

A vezetőség úgy döntött, hogy felfüggesztik a versenyt, mindenki megállt a rajtrácson a 72. körben. Ez alatt kisebb-nagyobb javításokat lehetett végezni az autókon és kereket is lehetett cserélni. A biztonsági autó mögötti újraindulás után (16.04.) Vettelnek sikerült elég előnyt szereznie Alonso és Button előtt, így ez a sorrend maradt a verseny végéig.

Mögöttük zajlottak az események, Kobayashi szűkösen előzte le Sutilt, akinek sikerült kereket cserélnie a biztonsági autós leálláskor. A Sauberes nem tudta tartani Webbert, aki átcsúszott a baleseten és megszerezte a negyedik helyet, a Sauber pedig az ötödiken.

Hamiltonnak szörnyű volt ez a délután. A rajtnál visszaesett a 10. helyre, lágy gumit használva, majd a 10. körben briliáns húzással megelőzte a Schumachert a Ste Devote kanyarban, azután Felipe Massát előzte a 10ik helyért a 34. körben, akihez hozzá is ért. Ezért buksz utca áthajtásos büntetést kapott, hasonlóan a Force Indiás Paul di Restához, aki Alguersuarival hozott össze egy hasonló esetet.

A büntetés hátra kényszerítette a 2008-as világbajnokot, de képes volt ismét feldolgozni magát a felső középpályás harcba. Végül szerencséje volt a biztonsági autóval, miután Alguersuari eltörte a hátsó szárnyát, amit a leállás alatt meg tudtak javítani, de az újraindulás után összeütközött Maldonadóval a Ste Devote kanyarban, a 74. körben. A verseny után vizsgálat indult, majd Hamilton 20 másodperces büntetést kapott a versenyidejéhez. Miután ő volt az utolsó autó a vezető bolyban, megtartotta a hatodik helyét.

A Kobayashi – Sutil előzést is vizsgálták. A japán végül megúszta egy megrovással és az ötödik helyen maradt. Jerome D’Ambrosio, aki a 15. helyen végzett a Virginnel, szintén vizsgálatot kapott.

Sutil a hetedik helyen hozta be a Force Indiát egy okos verseny után, Nick Heidfeld lett a nyolcadik a Renaulttal, Rubens Baricello előtt aki megszerezte a Willians első pontjait. Sebastian Buemi végzet az utolsó pontszerző helyen a Toro Rossoval.

Rosberg nagyon gyatra versenyt futott a Mercedessel, a 15. körben cserélt gumikat és messze alulmúlta tempóját. Di Restát előtt végezve, a skót versenye tönkre ment az áthajtásos büntetése után, amikor volt egy lehetősége és megtörte D’ambrosi hátulját a hajtű kanyarban.

A 13. és a 14. pozíció a Lotus csapaté lett, D’Ambrosio Virgine előtt, míg Tonio Liuzzi hétvégéje is jónak mondható azzal, hogy behozta a HRT-t a 16. helyre a csapattársa Narain Karthikeyan előtt.

Schumacher és Massa mellett, Alguersuari és Petrov, a Virgines Timo Glock kiesett miután falat érintett, őket követte Maldonado aki későn fékezett Hamilton után.

Vettel ötödik győzelmét aratta a hat idei versenyből, így 143 pontja van, Hamilton van második helyen 85 ponttal, őt követi Webber 79-el és Alonso 69-el. A Red Bullok első és negyedik helye 222 pontot jelent nekik a McLarennek 161, a Ferrarinak 93 pontja van.

Forrás: www.formula1.com

Címke: , , , , , , , , ,

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Sidebar

Shopmanager.hu