MotoGP: Bomba hírek Brnóból | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
A címvédő és a jelenlegi vb-éllovas, azaz Lorenzo és Stoner

MotoGP: Bomba-hírek Brnóból

2011. augusztus 18. csütörtök

A Stoner-baba

A hétvége legnagyobb bombája már csütörtökön felrobbant. A szokásos versenyindító sajtótájékoztatón természetesen felmerült a kérdés, ki hogyan áll most a Japán Nagydíjhoz, miután a FIM egy héttel a Cseh Nagydíj előtt megerősítette, hogy október 3-án megrendezik Motegiben a futamot.

Adriana és Casey a rajtrácson

Adriana és Casey a rajtrácson

„Silverstone-t követően nagyon határozott voltam azzal kapcsolatosan, hogy nem akarok menni, azok alapján, amit láttam és hallottam az ottani helyzetről.” – kezdte Casey Stoner a választ. „De erős érzelmi hatás alatt voltam, hiszen kiderült, hogy Adriana állapotos. Hatalmas dolog ez életemben, és nyilván most ez a legfontosabb. Akkor úgy éreztem, hogy a teljes  elzárkózás a legjobb döntés, hiszen nem akarom kockáztatni sem a feleségem, sem a családom életét. Azóta is sokat beszélgettünk erről. Az utóbbi hetekben viszont egyre inkább elbizonytalanodtam, az Ausztráliából kapott információknak köszönhetően. Most nyitottabban állok a kérdéshez, de végleges döntést még nem hoztam. A következő hetekben még tájékozódom, és utána eldől, hogy mi lesz.”

A világbajnoki éllovas olyan természetességgel jelentette be családja bővülését, mintha csak a gumiválasztásról vagy a beállításokról mesélt volna. Adriana később elárulta, hogy a harmadik hónapban jár, 2012. február 12-ére (12.02.12.) van kiírva. Reggeli rosszullétek nem gyötrik, és már egy kilót hízott. (Ha valami, ez nem látszik a 22 éves kismamán.) Mindketten kíváncsiak a baba nemére, amit nagyjából egy hónap múlva már tudni is fognak. Az ausztrál világbajnok sziklaszilárd háttere biztosan nem lesz ott a versenyeken a következő szezon első felében. „Szerencsések vagyunk az időzítést illetően” – mondta Stoner.

„Maradok a Ducatinál, ha Melandrinak is megfelel”

Látva a kilencszeres világbajnok szenvedését a Ducaitval, nem csoda, hogy időről-időre felröppenek olyan hírek, hogy Valentino Rossi nem tölti ki a 2012 végéig tartó szerződését az olasz alakulatnál.
Az persze ritkább, hogy egy „kollega” nyilatkozik erről. Marco Melandri, aki tavaly elhagyta a MotoGP-t, és idén már a Superbike világbajnokságban versenyez, egy nyilatkozatában elejtette, hogy szerinte honfitársa jövőre ismét Hondával fog versenyezni. „Igen hallottam ezekről a pletykákról, főleg, amit az új menedzserem, egy Superbike-versenyző, Marco Melandri mondott. Nagyon képben van a döntéseimet illetően, így talán jobb lenne öt kérdezni. A viccet félretéve, jövőre is a Ducatival fogok versenyezni, és semmi kétség nem is merült fel ezzel kapcsolatosan. Aláírt szerződésem van a következő év végéig, azaz a helyzet száz százalékosan tiszta és egyértelmű. Biztosan maradok a Ducatinál, ha Melandri is egyet ért.” – reagált Rossi a maga könnyed és pikírt stílusában.

„Félek Motegibe menni”

Mondta ki kerek-perec Rossi vasárnap a versenyt követően, aki a csütörtöki sajtótájékoztatón még nem nyilatkozott ilyen határozottan. Igaz, már akkor sem rejtette véka alá véleményét, miszerint nem örül a döntésnek, hogy megrendezik a versenyt.
„Őszintén szólva, igyekeztem távol maradni a dologtól, mert azt gondoltam, hogy a logikus döntést majd meghozza valaki más. A legnagyobb gond, hogy úgy néz ki, a versenyt megrendezik.” – kezdte a futamot követően. „Én csak azt tudom elmondani, amit én gondolok. Félek Japánba menni. Nem gondolom, hogy jó ötlet motorversenyt rendezni 70 kilométerre egy olyan területtől, amit nem tudnak ellenőrzés alatt tartani, és ahol folyamatosak a földrengések most is. Félek. Félek én, félnek azok is, akiknek velem kéne jönniük és fél a csapatom is. Nem hiszem, hogy jó ötlet ennyit kockáztatni pusztán egy motorverseny miatt. Én ezek alapján hozok majd döntést néhány napon belül, és nem befolyásol, hogy a többiek mennek-e vagy sem. Egész egyszerűen abszurd egy verseny miatt rizikót vállalni. Még ha békemisszióról lenne szó, vagy a bajbajutottak segítésén…azt megérteném, de így…Még valami: nem arról van szó, hogy nem akarok JAPÁNBA menni. Menjünk másik pályára, mondjuk, Suzukába, ami több száz kilométerre van ettől a veszélyes zónától. De pont Motegit nem tartom nagy ötletnek, minden szerződés, eljárás, nyomás ellenére sem.”
Nem Rossi az egyetlen, aki szívesebben menne egy nem homologizált, azaz versenyzésre alkalmasnak nem nyilvánított pályára. (A suzukai helyszín Daijiro Kato 2003-as halálos balesetét követően került ki a naptárból.) Több Moto2-es pilóta (pl: Alex De Angelis is ezen a véleményen van). Merthogy nemcsak a MotoGP-kategóriáról van szó… A 125-ös és a Moto2-es alakulatok és versenyzők közül sokan közölték, hogy ők bizony nem hajlandóan Motegibe utazni.

Ezzel viszont szerződést szegnek az IRTA-val (a világbajnokságon induló csapatok szövetsége) szemben. Mi erre egy csapatvezető válasza? „Hogyan kötelezhetem a szerelőket, az embereimet arra, hogy egy olyan helyre menjenek, ahova nem akarnak??? Ha ezen múlik, én kiutazom a versenyt megelőző szerdán, és képviselem a csapatot. Arról már nem tehetek, ha az alkalmazottak bojkottálják a versenyt…” – mondta Paolo Tajana a Matteoni Racing csapatfőnöke. Verseny tehát lesz, kérdés, hogy hány indulóval.
Ami a királykategóriát illeti Repsol Honda, a Suzuki és a Tech3 alakulat biztosan ott lesz, és a versenyzőiknek sincs nagyon más döntésük (ugyebár ott a nyomás, amit Rossi is említett.) A Suzuki például a következő üzenetet küldte Álvaro Bautistának: „Mi ott leszünk a Japán Nagydíjon. Számítunk rád és arra, hogy a legjobb formádat nyújtsd, mint mindig.
Valószínűleg Jorge Lorenzónak sem lesz sok választása, főként, ha meg akarja védeni a bajnoki címét, de legalábbis nem akar visszaesni az összetettben. Rossinak nyilván kevesebb veszíteni valója van ebből a szempontból, nem beszélve arról, hogy a lehetséges hat erőforrásból már ötöt használtak az idén. Igaz, még egyik blokkot sem „vonták ki a forgalomból”, de
szinte biztos, hogy nem ússza meg a hátralévő hét versenyt anélkül, hogy egy hetedik motort is bevessenek, ami jelentős büntetést von maga után. Az adott versenyen a pilóta csak a boxutcából rajtolhat el a mezőny után 10 másodperccel.

Fotó: Kovács Niki

Címke: , , , , ,

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Sidebar

Shopmanager.hu