HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A) | Grid Girls - Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció
HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

2011. május 24. kedd

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)
Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság
III. – IV. verseny
Duna-Autó Suzuki Bio Kupa, HumanoIT Lotus CEE

2011. május 20. – 22.

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

Alig egy hete került átadásra, a festői környezetben elterülő Red Bull Ring (régi nevén A1 Ring), a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság máris versenyt rendezett a pályán. Nem a teljes bajnoki mezőny látogatott el Zeltweg mellé, a Duna Autó Suzuki Bio Kupa, és a Lotus Cup Eastern Europe futamai kerültek megrendezésre.

A második hétvégétől a HumanIT név jelent meg Lotus kelet-európai sorozat neve előtt, köszönhetően az egész vére szóló névadói szerepnek. Míg az első hétvégén 6 autó versenyzett a Hungaroring-en, a szervezők a 2. hétvégére már 11 autót vártak, melyekre a nevezések meg is érkeztek.

Sajnálatos módon a pénteki szabadedzéseken Klaus Requat és Moritz Hannappel autója is technikai gondokkal küszködött, mely azt jelentette, hogy nem tudtak a szombati időmérésen, majd a versenyeken részt venni. A verseny előtti héten rendezett Lotus Cup Europe futamon (Magny Cours) Markus Nikowitch és Gregor Zetche autója is megsérült, így Ők is hiányoztak a versenyről, szintúgy Major Benedek is, akinek az 1.6-os új fejlesztésű autója szorult még szerelésre.

Ugyan Burkus Egon személyében új pilóta és autója jelent meg a pályán, a mezőny nem gyarapodott. Remélhetőleg ez a tendencia a harmadik versenyen (Slovakiaring) már változni fog.

A Duna-Autó Suzuki Bio Kupa viszont továbbra is a legnagyobb mezőnyt viszi pályáról pályára, itt sem volt ez másként. A bajnoki esélyesek, ifj. Ficza Ferenc, Bárkovics

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

Zoltán és Tim Gábor egy-egy pontra követték egymást a ponttáblázaton, így az időmérés, és a pole-al járó plusz pont mindenki számára rendkívül fontos volt.

Szombaton hibátlan mért kör és csapatmunka elengedhetetlen volt az első helyhez, és ezt a feladatot ifj. Ficza Ferenc abszolválta a legjobban, 2:10,270-es idejével meglehetősen nagy előnnyel nyert.
A második Bárkovics Zoltán (2:10,758) a harmadik pedig Tim Gábor (2:10,918) lett.

A szombati időmérés után a legfontosabb kérdés az volt, hogy az első versenyek száraz pályán zajlanak-e majd, de az időjárás kegyes volt a versenyzőkhöz, az eső végig elkerülte a pályát.

A Lotus Cup Eastern Europe első versenye az FIA Zóna futammal együtt került megrendezésre, az élről Peter Entenfellner indult, Tomas Kusy és Vizin Tamás elől. Burkus Egon a negyedik helyen várta az új autójának első versenyét.

Ezen a pályán Entenfellner más dimenzióban autózott, körről körre növelte az előnyét, Tomas Kusy és Vizin Tamás nem tudta felvenni a tempót. Vizin az első körökben támadtak Kusy-t, de Ő is lemaradt ellenfelétől. Burkus Egon főként a célba akart eljutni, hisz az autó minden eleme teljesen új, ezt feladatot kiválóan teljesítette, a körideje folyamatosan javult, ahogy kezdett összeszokni a technikával.

Peter Entenfellner jelentős előnnyel nyerte az idei 3. Lotus CEE futamot, Tomas Kusy és Vizin Tamás előtt.

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

A Duna-Autó Suzuki Bio Kupa szombati versenye sokkal szorosabbra sikeredett. A rajt után Bárkovics visszaesett a középmezőnybe, de a helyére Tőzsér Áron lépett fel, így alakult ki a célig harcoló ifj. Ficza-Tim-Tőzsér hármas, akik a kockás zászlói folyamatosan előzgették egymást.

Az utolsó körökben Tim Gábor talált még egy kis plusz az autójában, és ugyan minimális előnnyel (0,203 mp), de megnyerte a szombati versenyt, sőt a leggyorsabb kör és a vele járó plusz pont is az Övé lett. Ifj. Ficza megtartotta a második helyet csapattársa, Tőzsér Áron előtt. A negyedik helyen az idén bemutatkozó Ballai Máté érkezett Takáts Ákos és Bárkovics Zoltán előtt.

Vasárnap a Suzukisok kezdtek előbb, és a márkakupákra jellemző módon, a szombati első nyolc helyezet fordított sorrendben sorakozott fel a rajtrácsra.

Bárkovics kihasználta a szombati gyengébb futamnak köszönhető jó rajthelyét, és hamar átvette a vezetést. Meglepő módon Laczkó Lehel nem akart leszakadni róla, sőt végig tartotta a lépést a jóval tapasztaltabb ellenfelével. Eközben Tim Gábor körről körre verekedte előre magát, és hamar felért az élbolyra. Ifj. Ficza is tartotta volna vele a lépést, de egy kisebb kavarodás következtében visszaesett a középmezőnybe, ahonnan nem is tudott előre jönni.

Tim Gábor a verseny második felére felért Bárkovicsra, és sikeresen megelőzte, és innen a célig tartó öldöklő küzdelem kezdődött, ahol Bárkoviccsal és Ballai Mátéval csatázott. Bárkovics és Ballai végül összeakadt, és ezt a leheletnyi előnyt Tim már nem is engedte ki, és a szombati győzelem után, vasárnap is nyert, ezzel már zsinórban

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

harmadik győzelmét aratva idén a négy versenyből.

A második Bárkovics lett, a legjobb újonc, Ballai Máté előtt, aki idén már másodszor áll dobogóra. Laczkó Lehel megtartotta a célig negyedik helyét, Tőzsér Áron és Lévai Zoltán előtt.

A két győzelmével Tim Gábor jelenleg megnyugtató előnnyel vezeti a bajnokságot.

A Lotus Cup Eastern Europe második versenyén jelentős változás nem történt az élen. Peter Entenfellner újra jelentős előnyt dolgozott ki, és nem tudta senki megközelíteni. Vizin Tamás lerajtolta Tomas Kusy-t és körökig izgalmas csatát mutattak be a kilátogató, szépszámú közönségnek. Burkus Egon sokáig tartotta velük a lépést, de végül lassabb tempóra kényszerült, a fékei túlmelegedtek.

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

HumanoIT Kupa, Red Bull Ring (A)

Kusy megelőzte Vizin-t és ezt a pozíciót már meg is tartotta a célig, azaz Peter Entenfellner mögött a második helyen érkezett, így Vizin Tamás újra a harmadik helyre állhatott fel a dobogón.

Burkus Egon az utolsó kör elején hajmeresztő mutatvánnyal borzolta a kedélyeket, a fékpedálja szó szerint beesett, így a célegyenes végén 220 km/h tempónál csak úgy tudta megállítani a kocsiját, hogy keresztbe rántotta azt, és többször megpördülve, pár centivel állt csak meg a gumifal előtt. A versenyt végül, ha gurulva is, de befejezte a negyedik helyen.

A bajnokság, immár a teljes Magyar mezőnnyel június 24.-26.-a között a Slovakiaring-en folytatódik, ahonnan újra élő video közvetítésben jelentkezünk.

Forrás: Sajtóközlemény (www.gfsrepsolteam.com)

Címke: , , ,

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Sidebar

Shopmanager.hu