2011. március 16. szerda
Hétfőn igen szelesre fordult az időjárás Katarban, ahol a 2011-es szezon kezdete előtti utolsó tesztjüket futották a MotoGP pilótái. Természetesen éjszaka, hiszen idén már negyedik alkalommal nyitja lámpafényes verseny a gyorsasági motoros világbajnokság évadát.
A kellemetlenebb viszonyok ellenére javultak a köridők a vasárnapiakhoz képest.
A második nap (és egyben a katari teszt) legjobb idejét Casey Stoner futotta, aki négy ducatis szezon után ismét a szárnyasok csapatát erősíti, ezúttal a gyári alakulatban.
Hatvannégy ezreddel „lemaradva” egyik csapattársa, Dani Pedrosa követte őt. Egyik, hiszen idén három versenyzővel sorakozik fel a Repsol Honda csapat, tekintettel arra, hogy Andrea Dovizosót bármennyire is szerették volna „eltávolítani”, érvényes szerződése okán ezt nem tudták megtenni. A két nap során egyébként egyedül Stoner és Pedrosa tudott 1:56-on belül futni.
A harmadik leggyorsabb hondás ezúttal Marco Simoncelli lett, szintén gyári háttérrel, de a Gresini csapat színeiben. A két olaszt, Simoncellit és Dovizoosót hat ezred választotta csak el egymástól.
Simoncellinél is gyorsabb volt azonban Ben Spies, aki Yamaha Factory Racinghez érkezett Valentino Rossi helyére. Utóbbi hosszú évek csalogatása után mondott igent a Ducatinak, egészen pontosan Filippo Preziosinak. A kilencszeres világbajnok továbbra is küzd tavalyi vállsérülésével, melyen egyelőre a téli operáció sem segített.
A leggyorsabb ducatis Randy DePuniet-t lett, ő volt az utolsó, aki másodpercen belül tudott futni a leggyorsabb Stonerhez képest.
A tavalyi világbajnok, Jorge Lorenzo finoman szólva sem volt elégedett a teljesítményével, ami nem csoda, hisz mindösszesen a hetedik helyig jutott.
Az első tízbe Colin Edwards-nak, Nicky Haydennek és Hiroshi Aoyamának sikerült még beférnie.
Esésekből sem volt hiány, főként a második napon. A sort Héctor Barberá nyitotta, majd Loris Capirossi, Cal Crutchlow, Valentino Rossi, Toni Elías, Karel Abraham, Álvaro Bautista és Nicky Hayden is megvizsgálta közelebbről a losaili aszfaltot és sóderágyat.
Randy DePuniet vasárnapi esését is figyelembe véve (amiből kettő is volt), elmondható, hogy egyetlen ducatisnak sem sikerült 100%-osan a motoron maradni. Mindannyiszor a motor eleje ment el alóluk, így úgy tűnik, ezt a problémát továbbra sem sikerült megoldani az olaszoknak. Egyébként Rossi is két esést gyűjtött be a teszt során, mindkét nap egyet-egyet.
A sok bukás során szerencsére csak egy kisebb sérülés adódott, Cal Crutchlow bal kisujjáról nemcsak a köröm, de a hús is eltűnt, amikor az a kormány és az aszfalt közé szorult.
Két nappal a szezonrajt előtt természetesen már mindenki latolgat, és a végső győztes személyét próbálja megtippelni, de a provokatív kérdésekre a versenyzők érthetően még óvatos válaszokat adnak. Spies jót remél a tesztek alapján, Stoner vérmes reményeket fűz ahhoz, hogy legalább harcban lesz a címért, de Simoncelli is az első ötben szeretni végezni minden versenyen. A legnagyobb nyomás Lorenzón van, míg bármennyire is furcsa ezt kimondani, Rossi egyelőre az esélytelenek nyugalmával szemlélheti az eseményeket. Ahogy Lorenzo csapatfőnöke, Wilco Zeelenberg fogalmazott, sok múlik az első három versenyen. Ha lesz-e olyan pilóta, aki már az elején el tud lépni a többiektől, az tovább feszítheti a többiek idegrendszerét, ami általában hibát eredményez. Hisz ne felejtsük el, ezek a fiúk alapvetően 100% felett teljesítenek, ha pedig még többet kell kockáztatni, nő a hibák száma is. Egy-két nullázás pedig az egész szezont megpecsételheti.
[flickr-gallery mode=”photoset” photoset=”72157626281035030″]
Eredmények
2.nap
Név | Csapat | Legjobb kör | Hátrány | Körök száma | |
1. | Casey Stoner | Repsol Honda Team | 1:55.681 | – | 46 |
2. | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 1:55.745 | +0.064 | 39 |
3. | Ben Spies | Yamaha Factory Racing | 1:56.294 | +0.613 | 45 |
4. | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 1:56.433 | +0.752 | 70 |
5. | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 1:56.439 | +0.758 | 58 |
6. | Randy De Puniet | Pramac Racing Team | 1:56.445 | +0.764 | 67 |
7. | Jorge Lorenzo | Yamaha Factory Racing | 1:56.707 | +1.026 | 48 |
8. | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 1:56.716 | +1.035 | 57 |
9. | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 1:56.726 | +1.045 | 68 |
10. | Hiroshi Aoyama | San Carlo Honda Gresini | 1:56.740 | +1.059 | 73 |
11. | Hector Barbera | Mapfre Aspar Team | 1:56.798 | +1.117 | 62 |
12. | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 1:56.931 | +1.250 | 63 |
13. | Valentino Rossi | Ducati Marlboro Team | 1:56.988 | +1.307 | 50 |
14. | Loris Capirossi | Pramac Racing Team | 1:57.345 | +1.664 | 62 |
15. | Cal Crutchlow | Monster Yamaha Tech 3 | 1:57.730 | +2.049 | 28 |
16. | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 1:57.846 | +2.165 | 49 |
17. | Toni Elias | LCR Honda MotoGP | 1:58.536 | +2.855 | 57 |
1.nap
1. | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 1:56.271 | – | 41 |
2. | Casey Stoner | Repsol Honda Team | 1:56.414 | +0.143 | 32 |
3. | Hiroshi Aoyama | San Carlo Honda Gresini | 1:56.444 | +0.173 | 59 |
4. | Ben Spies | Yamaha Factory Racing | 1:56.563 | +0.292 | 38 |
5. | Jorge Lorenzo | Yamaha Factory Racing | 1:56.682 | +0.411 | 60 |
6. | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 1:56.742 | +0.471 | 42 |
7. | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 1:56.780 | +0.509 | 56 |
8. | Valentino Rossi | Ducati Marlboro Team | 1:57.038 | +0.767 | 57 |
9. | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 1:57.137 | +0.866 | 57 |
10. | Randy De Puniet | Pramac Racing Team | 1:57.143 | +0.872 | 39 |
11. | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 1:57.226 | +0.955 | 57 |
12. | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 1:57.302 | +1.031 | 61 |
13. | Hector Barbera | Mapfre Aspar Team | 1:57.325 | +1.054 | 69 |
14. | Loris Capirossi | Pramac Racing Team | 1:57.437 | +1.166 | 56 |
15. | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 1:57.499 | +1.228 | 49 |
16. | Cal Crutchlow | Monster Yamaha Tech 3 | 1:57.737 | +1.466 | 51 |
17. | Toni Elias | LCR Honda MotoGP | 1:58.250 | +1.979 | 65 |
Nyilatkozatok a második napról
Casey Stoner
„Igen, nagyon boldog vagyok. Abban sem voltunk biztosak, hogy tudunk ma menni. A szél nem könnyítette meg a dolgunkat, de ma is sokat léptünk előre futóművel és az üléspozícióval. Az elektronikán is sokan dolgoztunk ma, hogy eldöntsük mire van szükségünk és mire nincs. Szeretem érezni, hogy mit csinál a motor, ezért igyekszem minél kevesebb kipörgésgátlót használni, ahogy tettem ez korábban is a Ducatinál. De ez a motor sokkal egyenletesebb. Ami a pályát illeti az utóbbi három évben valamiért mindig estem a kettes kanyarban. Igazából minden alkalommal vihettem volna magammal egy kis sódert, ha már ugyanott estem.”
Dani Pedrosa
Amikor kiértünk a pályára, igen nehéz körülmények fogadtak minket, hatalmas szél volt, és az út tele volt homokkal. Végül mégsem volt gond a tapadással. Hűvösebb volt, mint tegnap, de ennek ellenére tudtunk javítani a köridőn, ami pozitív. Az új villa mellett a gumikat is ki tudtam próbálni. Úgy érzem, versenyképes motorral várhatom az első futamot.”
Ben Spies
„Boldog vagyok, ma találtunk egy-két dolgot, ami előbbre vitt a beállítások terén. Most van két napunk átnézni mindent, mielőtt belevágunk a négy napos hétvégébe. Néhány Honda ugyan előttünk van, de nem hiszem, hogy gond lesz a versenyen. Úgy érzem, hogy tudunk még előbbre lépni a motorral. Igazából csak a versenyen fognak kiderülni a valós erőviszonyok, amikor mindenki ugyanolyan gumival, ugyanannyi kört megy. Akkor mindenkinél kiderülnek az erősségek és a gyenge pontok. A Yamaha mellett szól, hogy minden pályára nagyobb gond nélkül tudunk menni, de az látszik, hogy a Honda megoldott néhányat a problémái közül.”
Marco Simoncelli
„Közel egy másodpercet javultam a tegnaphoz képest, és ennek nagyon örülök. Ez azt mutatja, hogy jól dolgozunk, és jó úton haladunk a vasárnapi verseny felé, az egész csapat nagyon motivált. Találtam egy-két érdekes dolgot a beállítást illetően, ami bizalommal tölt el. Jó jel, hogy amikor másokkal együtt mentem a pályán, simán el tudtam kapni őket. Stoner és Pedrosa egyértelműen nagyon erősek, de biztos vagyok benne, hogy csütörtökön csökkenteni tudjuk majd a különbséget, vasárnap pedig harcban lehetünk velük.”
Andrea Dovizioso
„Furcsa nap volt ez az időjárási körülmények miatt. Sajnos nem léptünk előre gumi-kérdésben. Ma végig a keményebb keveréket használtam, és a verseny-szimulációt is azzal futottam. Annak ellenére, hogy Dani és Casey is sokat léptek ma előre igazából nem tudjuk, hogy ténylegesen mekkora hátrányt kell ledolgoznunk, hiszen ők a puhább gumival mentek. Ez az első év, hogy egyáltalán felmerül a lehetősége, hogy puha abronccsal menjek a versenyen, de ez nem azt jelenti, hogy azzal is fogok menni. A különbség nagy, így nem lehetünk nyugodtak, de szerintem, nem annyira nagy, mint amit a papír mutat.”
Randy DePuniet
„Ahogy a malajziai tesztek sikerültek, jövőre egyből Katarba jövünk. A viccet félretéve ezen a pályán teljesen más a helyzet, mint Sepangban volt. Sokkal jobban érzem magam a Ducatimon, ma kimondottan élveztem a motorozást. A csapatom fantasztikus munkát végzett a tegnapi két esésemet követően. Sok féle verziót kipróbáltunk ma a beállításokat és a gumikat illetően, és azt mondhatom, hogy nagy bizakodással várjuk a vasárnapot.”
Jorge Lorenzo
„Nemhogy nem léptünk előre, de visszafele haladtunk ma. A mai verseny-szimulációm egy katasztrófa volt. Általában a verseny második felében teljesítek jobban, de most pont az ellenkezője volt. Egyáltalán nincs rendben a beállítás, ami miatt borzasztóan fogy a hátsó gumi. Olyannyira, hogy csütörtökön valószínűleg a tavalyi beállításokkal megyek majd. Tavaly gond nélkül jöttek az 56.0-ás körök, most pedig nem tudok 56.7 alá menni. Nagyon dühös vagyok. A többiek fejlődtek tegnap óta, mi pedig visszafele léptünk. Nagyon nehéz irányt változtatni a motorral, nem érzem jól magam a fékezésnél, és a tapadás sz@r. A nagyanyám is gyorsabb lett volna egy jó beállítással.”
Valentino Rossi
„Még nem vagyok kész arra, hogy két nap alatt 100 kört motorozzak. Sok mindent szerettünk volna még kipróbálni, de le kellett mondanom róla, mert nem volt már erőm a féktávokon. Még sok munka vár rám a vállamat illetően, sok türelemre van szükség. A következő két nap masszázzsal és némi mozgással próbáljuk majd javítani az állapotom, de nyilván ennyi idő alatt nem lehet csodát művelni. A hétvégén reményeim szerint jobban mennek majd a dolgok, hisz húszon köröket kell csak menni naponta, így lesz majd időm erőt gyűjteni, regenerálódni.
Stoner és Pedrosa továbbra is egy másik bolygón mennek, ahogy Sepangban is, De Puniet jó időt ment, és a Yamahák is közel vannak. Ami engem illet, féktávon még mindig nagyon nehezen kezelhető a motor. Amíg tudok a bal karommal kompenzálni, nincs gond, de amint elfogy az erőm, 7-8 tizeddel rosszabb időket megyek.
Az esések két buta hibának voltak köszönhetőek és szerencsére nem voltak komolyak. Ma rámentem a fehér vonalra a pálya szélén, de az esés után azonnal megfutottam a legjobb köröm. A puha gumit végül nem próbáltuk ki, mert már nem volt erőm hozzá. Ha fizikailag rendben lennék, 1:56.5-öt biztosan tudtam volna menni”
Szöveg és kép: Kovács Niki
Címke: Katar, Kovács Niki, Lorenzo, motogp, Qatar, rossi, Stoner
Minden jog fenntartva © 2023 Grid Girls – Hostess, Modell, Szexy lányok, képek, videók, rendezvények, magazin, promoció / Üzemeltető / Médiaajánlat | Információk: Felhasználási és adatkezelési szabályzat | Facebook / Koktélreceptek, sztárinterjúk: www.koktelrecept.hu | Médiapartner: www.medioworks.com / Partnerek: Hirdessen itt! | Írjon nekünk: info[kukac]gridgirls.hu / Tartalom: Grid Girls oldal tartalma http://tagboard.com/gridgirls
[…] Katarból, a MotoGP 2011 szezonjának nyitóversenyéről, és az azt megelőző történésekről. Színes beszámolói mellett saját képeit is láthatjátok a versenyekről, és a kulisszák mögül […]
[…] Gyermekkori álmom volt, hogy sportújságíró legyek, és ez pár éve megvalósulni látszik. Már újságíróként is bontogatom a szárnyaimat, több helyen is publikáltam már többek között a Lóerő magazinban, a Képes Motor Infóban, a SZTÁR SPORTban, az Autosport és Formula Magazinban és a Katari Nagydíjról most például nektek is. […]